Az innováció lényege, hogy egy videós azonosítási folyamat végén az ügyfelek szóban nyilatkozhatnak hitelszerződésük megkötéséről.
Az úgynevezett hangaláírással a 2017 óta működő videós azonosítási és a 2018 novemberben indult elektronikus aláírási folyamat egészült ki. Az új fejlesztéssel tulajdonképpen az ügyfél a hangjával végzi el az aláírást, vagyis szóbeli nyilatkozatot tesz, hogy aláírtnak tekinti a szerződést. A szóbeli szerződéskötéssel rövidül az igényléstől az utalásig terjedő átfutási idő, ami pozitív bírálat esetén akár 24 órán belül megtörténhet.
Az év végi éles tesztelést követően a szolgáltatás elérhető személyi kölcsön és áruhitel termékeknél, meglévő, valamint új, bármilyen banki ügyfél számára és nem függ az igényelt hitelösszeg mértékétől - közölte a Cofidis.
Az eddigi statisztikák alapján a videós azonosítás szolgáltatást igénylők 10-12 perc alatt viszik végig a beazonosítási folyamatot. Már az ügyfelek 25-30 százaléka vesz fel kölcsönt videós azonosításon keresztül és ugyanezen igénylők 40 százaléka elektronikusan írja alá szerződését.
Meggyőződésünk, hogy a digitalizáció nem bonyolult, sőt lehet igazán emberközpontú, munkatársaink végig kísérik az ügyfelekeket a hitelügyintézés során - mondta Holló Bence, a Cofidis Magyarországi fióktelepének ügyvezető igazgatója.