Ma a Ryanair képviselője megkísérli jobb belátásra bírni a Budapest Airport vezetését: a Malév csődje után engedjék elindítani az ultra low cost légitársaság bejelentett járatait. Mint ismert, a Malév csődjét követő órákban a fapados cég vezérigazgató-helyettese azonnal Budapestre érkezett és 4 gép Ferihegyre telepítését és 31 útvonal repülését jelentette be - előtte tárgyalt az NFM és a Budapest Airport illetékeseivel. A budapesti bázist március 31-ig a téli menetrend okán máshonnan kivont gépekkel teljesítette volna a légitársaság, de ígérték: a nyári menetrend indulására már lesz valóban Budapestre delegált gépmadár.
Vége a "barátságnak"?
A Malév csődje nyomán vége annak a helyzetnek, amelyet évek óta furcsállt a légiközlekedés: a két ultra low cost légitársaság, a Ryanair és a Wizz eddig nem repülte párhuzamosan ugyanazt az útvonalat. A most meghirdetett Ryanair járatok között szép számmal vannak a Wizz által repült desztinációk is. Mint ismert, a Malév csődre a Wizz is komoly járatbővítést és új repülő Budapestre érkezését jelentette be.A foglalási portálon hamar meg is jelentek az ajánlatok, tömegével voltak fenn "kopogtató", 10 eurós jegyek, ám hamar híre ment: a Ryanair olyan járatokra kezdett el jegyeket értékesíteni, amelyek még nem kaptak zöld jelzést a repülőterektől. Az elmúlt órákban ugyanakkor finomhangoláson ment át a portál és a Ryanair pontosította, hogy mely desztinációkba mikori időponttól tervezi indítani járatait. Ezek a járatindítási módosítások azt jelenthetik, hogy a légitársaság meg tudott állapodni a járatok fogadásáról a külföldi repterekkel. Ezt az ecoline-nak nyilatkozta a Ryanair sajtóosztálya is megerősítette: az útvonalak indulásához szükséges résidőket már lekötötték, s már "csak" a Budapest Airporttal kell megegyezniük. A Ryanair szerint többszöri megkeresésük ellenére a Budapest Airport nem reagált ajánlatukra. A Liszt Ferenc reptér üzemeltetőjének arról kell döntenie, hogy a járatdömpingért elfogadja-e a kemény tárgyalási módszereiről híres cég ajánlatát, amely - ismerve a Ryanair elvárásait - komoly extra kedvezményeket várna el a Budapest Airporttól. Ez viszont olyan precedenst jelenthet, amely miatt akár a többi társaság is a szerződés újratárgyalását kérheti a reptértől, amelynek a Malév tranzitutasainak kiesése miatt így is tetemes veszteséggel kell újratervezni az idei évi bevételeit.
A Ryanair sajtóosztálya az ecoline oldalán is figyelmezteti az utasokat, hogy ha nem sikerül megegyezni a budapesti reptérrel, akkor kénytelen lesz elhalasztani a bázisnyitást. Sajnálatosnak tartják a reptér késlekedését és remélik, ez nem sodorja veszélybe a járatindítást.
város | indulás |
Alicante | március 26. |
Barcelona El Prat | február 17 |
Birmingham | március 28 |
Bologna | március 25 |
Bristol | március 27 |
Brussels Charleroi | február 21 |
Crete Chania | március 28 |
Dublin | február 17 |
Eindhoven | április |
Gothenburg City | február 19 |
Hamburg Lubeck | február 18 |
Karlsruhe | február 17 |
Kraków | február 18 |
London Stansted | február 17 |
Madrid | február 17 |
Malaga | március 26 |
Manchester | február 18 |
Memmingen Munich | február 18 |
Milan Bergamo | február 21 |
Oslo Rygge | február 18 |
Palma | március 28 |
Paphos | március 28 |
Paris Beauvais | február 21 |
Pisa | március 26 |
Rhodes | március 27 |
Rome Ciampino | február 21 |
Stockholm Skavsta | február 17 |
Thessaloniki | február 19 |
Trapani | április |
Venice Treviso | március 27 |
Forrás: Ryanair.com |