A Facebook-on elindult egy játék, amely visszaél többek között a Lidl és a Penny Market nevével.
A Lidl a hivatalos Facebook-oldalán közölte: "A Facebookon megjelent, "30.000 ft értékű vásárlási utalványos játék", illetve bármilyen emelt díjas telefonszámhoz kapcsolódó kezdeményezés nem tartozik a Lidl Magyarországhoz! Kérjük, ne osszátok meg a játékot, és semmilyen utasítását ne kövessétek!" A cég azt is hozzátette, hogy minden valós Lidl-nyereményjátéknál kizárólag a hivatalos Facebook-oldal a hiteles forrás.
A Penny pedig azt közölte, hogy a játék "megtévesztő, jogellenes, a Facebook alapelveibe, felhasználási feltételeibe is ütköző módon olyan látszatot kelt, hogy azt társaságunk szervezi és hogy a játék során nyeremények kerülnek illetve kerültek átadásra". A Penny a társaság nevével, jó hírnevével visszaélő, számunkra ismeretlen személyek ellen a szükséges jogi lépéseket megteszi, mivel az oldalt létrehozó személyek jogosulatlanul felhasználták a Penny Market Kft. nevét és visszaélnek vásárlók bizalmával.
A hvg.hu azt írja, hogy a játékban a Penny és a Lidl mellett más áruházláncok nevével is visszaélnek. A játékosoknak egy rövid online kérdőívet kell kitölteni, regisztrálni, különféle adatokat megadni, majd egy emelt díjas sms-t küldeni. A játékban azt is kérik, hogy osszák meg azt és küldjék el 10 ismerősnek.
Ha valaki nem az adott boltlánc hivatalos oldalán találkozik játékkal, akkor ne foglalkozzon vele, pláne ne hívjon fel emelt díjas számot!