Hozzátette: a fizetésképtelenségről nem hivatalos jelzést kaptak a cégtől hétfőn. A hatóság keddi helyszíni ellenőrzése azonban meghiúsult, az irodát felszámolták, a munkatársaik nem tudtak meggyőződni az utastájékoztatás meglétéről sem - tette hozzá. Közölte: a helyszínen tapasztalt körülmények miatt a rendőrségen is bejelentést tesznek annak érdekében, hogy a károsult utasok - akiknek a létszámáról nincs információjuk - mihamarabb visszakaphassák a befizetett pénzüket. A vagyoni biztosítékot ugyanis a MKEH szabadítja fel - amíg a biztosító nem kapja meg az MKEH jogerős határozatát, addig az összeg nem használható fel a kártalanításra - ismertette.
Az iroda hétfőn a honlapján jelentette be, hogy nem tudja folytatni utazásszervezői tevékenységét. A jelenleg külföldön tartózkodó utasaik hazautaztatása biztosított - írták. A cég felelősségbiztosítója az Aegon Magyarország Zrt., közlésük szerint haladéktalanul felveszik vele a kapcsolatot és minden szükséges információt, segítséget megadnak a helyzet megnyugtató rendezéséhez.
A Baobab Travel 12 százalékos vagyoni biztosítékkal rendelkezett 13,2 millió forint értékben, ezen kívül volt 3 százalékos belföldi biztosítéka is 500 ezer forint értékben.
Drevenka Edit, az Aegon Magyarország Zrt. PR igazgatója az MTI érdeklődésére elmondta, hogy már érkezett néhány bejelentés a biztosítóhoz az utasoktól, de részletesebb tájékoztatást erről még nem tudott adni. Közölte, hogy a rendelkezésükre álló információk szerint a jelenleg külföldön tartózkodó utasok hazautazása megoldott. A hivatalos törlésről szóló határozatot még nem kapták meg az MKEH-tól. A károsultaknak a hivatal törlésétől számított 30 nap áll a rendelkezésükre, hogy kárigényüket jelentsék a biztosítónál e-mailben (vagyonkar@aegon.hu), vagy faxon 1/ 476-56-20 - közölte.