December elején csődvédelmet kért a valenciai Ezentis Infraestructuras SA - tette közzé az Ezentis Infraestructuras Magyarországi Fióktelepe. A hitelezők a spanyol királyság területén megindult eljárásban az ottani fizetésképtelenségről szóló törvény rendelkezései szerint érvényesíthetik követeléseiket. A hitelezők egy hónapon belül jelenthetik be igényeiket az eljáró bíróságnál azt követően, hogy a fizetésképtelenségi eljárás elindulásáról megjelenik közlemény az ottani hivatalos állami lapban (Boletín Oficial del Estado). A magyar közzétételig még nem jelent meg ilyen közlemény. A bejelentéssel kapcsolatos egyéb információkat, illetve a teljes feltételrendszert ez a közleményt tartalmazza majd - derül ki a Cégközlönyből. A követelések rendezésére vonatkozóan hamarosan megjelenik a tájékoztató - tudtuk meg a magyarországi cégtől.
A szintén spanyol építőipari vállalat, a Sedesa Obras y Servicios S.A. 2010 novemberében jelentette be, hogy szeptemberben cégfelvásárlással az Ezentis-csoport átvette a Sedesa Magyarországon megkezdett infrastrukturális beruházásait (az ingatlanfejlesztéseket azonban nem). A Sedesa akkori közleménye szerint a felvásárlást 30 millió eurós, nem-pénzbeli tőkeemelés révén hajtotta végre az Ezentis, amelynek infrastruktúra-fejlesztésre szakosodott ága, az Ezentis Infraestructuras SA integrálta a Sedesa mélyépítő és építőipari tevékenységeit. A tőkeemelés több mint 35 millió darab, 85 eurócent névértékű részvény kibocsátásával valósult meg.
Az Ezentis így átvette a Sedesa helyét az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti 9 kilométeres szakaszának és Tisza-hídjának építésében a Tisza M43 Konzorcium vezetőjeként (a Sedesa a Szeviép Zrt.-vel és a Hídépítő Zrt.-vel közösen 26,8 milliárd forintért vállalta a kivitelezést). A spanyol cég időközben átvállalta a fizetésképtelenné vált konzorciumtársa, a Szeviépnek az alvállalkozói felé fennálló kötelezettségeit is, hogy elkerülje a csőd miatti szerződésbontást a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt.-vel (NIF). A sztrádaszakaszt azóta jelentős csúszással, de átadták a forgalomnak.
A cég részt vesz az - az A-Híd Építő Zrt.-vel és a Magyar Vízépítő Zrt.-vel közös konzorcium tagjaként - a Vásárhelyi-terv továbbfejlesztése keretében a Hanyi-Tiszasülyi árvízvédelmi tározó és a kapcsolódó utak kivitelezésében is (13,2 milliárd forintért). A beruházás a tervezett határidőhöz képest csúszásban van. A NIF honlapja szerint szintén folyamatban van a Villányt elkerülő út 4,4 kilométeres szakaszának építése is, amelyet a többi beruházáshoz hasonlóan közbeszerzési eljáráson nyert el egykor a Sedesa, 1,7 milliárd forintos árajánlattal.
A 2008 augusztusában bejegyzett Sedesa Obras y Servicios SA Magyarországi Fióktelepe cég 2010 szeptembere óta működik Ezentis Infraestructuras Magyarországi Fióktelepe néven - derül ki az Opten céginformációs szolgáltató adataiból. Önálló mérlege nincs, az anyavállalatok 2009-ben 231 millió euró, míg 2010-ben 166 millió euró nettó árbevételt értek el. A 2010 februárjában bejegyzett Sedesa Építő Kft. Ezentis Építő Kft. néven működik tovább, 2010-ben nettó 240,3 millió nettó árbevétel mellett 18,2 milliós mérleg szerinti eredményt ért el. Saját tőkéje 18,9 millió forint, kötelezettségállománya a tavalyi mérlege szerint meghaladta a 214 millió forintot - áll az Opten adataiban.