Az Európai Bizottság "A termelőtől a fogyasztóig” elnevezésű stratégiai tervének egyik első eredménye, amely az Európai zöld megállapodás részeként közelebb hozza egymáshoz a vezető élelmiszer-feldolgozókat, élelmiszeripari vállalatokat és kiskereskedőket, hogy együtt még fenntarthatóbbá tegyék az európai élelmiszer-ellátást.

Az erről szóló magatartási kódex aláírói nyilvánosan elkötelezték magukat a fenntarthatóbb és egészségesebb élelmiszereket ösztönző munka felgyorsítása mellett. Most a magyar Tesco is bekerült közéjük. 

A boltlánc a következőket vállalta:

 

  • Karbonsemlegessé teszi a működését 2050-ig.
  • Megemeli az egészségesebb termékek arányát, a növényi alapú termékek értékesítését 2025-re 300 százalékkal növeli, illetve a saját márkás termékek összetételét is módosítja. 
  • Csökkenti az élelmiszer-pazarlást, többek között az ellátási láncban keletkező élelmiszer-hulladék 2030-ig történő megfelezésével, a szállítókkal szoros együttműködésben.