"Emberi számítás szerint ma úgy látjuk, hogy maximum négy hónapot" csúszhat a felújítás kezdete. Ugyanakkor nem biztos, hogy egyáltalán lesz csúszás. Kiderült, hogy nemcsak az északi, hanem a déli szakaszon is kevesebb mint 150 pótlóbusz szükséges.
"Úgy néz ki, hogy azért nem lesz esetleg csúszás, mert ennek a csúszásnak a néhány hónapos idejére régebbi buszok, viszonylag szerény költségű, házon belüli felújításával a BKV-nál össze tudjuk szedni ezt a kisebb kontingenst". A felújítás ideje alatt a metrószerelvények pótlására 150 csuklós buszra van szükség. Erre a BKV múlt évben lebonyolított egy tendert, és lett egy opcionális nyertes. A kormány viszont egy országos koncepcióra hivatkozva azt kérte, hogy ne vegyenek külföldi buszokat, hanem szolgáltatást vásároljanak.
A Fővárosi Közgyűlés a legutóbbi ülésén döntött arról, hogy "egy olcsó, lezárt ajánlat ott van, amely megfelelő időre biztosítja a buszokat", de, ha a kormány július 5-ig pénzügyi garanciát ad kormányhatározatban a legolcsóbb ajánlat és az esetlegesen bekövetkező szolgáltatásvásárlás végösszege közti többletköltségre, akkor szolgáltatást rendel meg a főváros. Ha nem születik meg a kormányhatározat, "akkor jönnek az új buszok" - jelentette ki Tarlós István, aki korábban elmondta, hogy a 3-as metróvonal infrastruktúrájának rekonstrukciós munkáinak megkezdésében a szolgáltatás megrendelés esetében csúszás lesz, és ez 45 nap és 6 hónap között ingadozhat. A felújítási munkák a tervek szerint novemberben kezdődtek volna.
A főpolgármester az ATV pénteki műsorában közölte azt is, hogy péntek reggel írásos meghívót kapott a június 24-ei kormányülésre. A kormányülésre Bagdy Gábor pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes megy majd el.