A feladat - egyebek mellett - a következőkből áll:
- töltés készítése - 127 650 köbméter,
- aszfaltburkolat építése közúton - 97 537 négyzetméter,
- aszfaltburkolat építése kerékpárúton és járdán - 17 213 négyzetméter,
- zárt csapadékcsatorna építés - 1 345 méter,
- nyílt csapadékvízelvezető árok/folyóka építése - 13 015 méter,
- közvilágítási hálózat építése - 5249 méter kébellel.
A Napi.hu folyamatosan figyelemmel kísérte eddig is a BMW-gyár építését. Tavaly novemberben jelent meg az eredmény, hogy újabb bekötőutat építhet a Soltút Kft. a debreceni BMW-gyárhoz 470 millió forintért, valamint megjelent a tender a csapadékelvezető rendszer kivitelezésére is. Egy évvel korábban több mint 135 milliárd forintot hagyott jóvá a kormány a gyár területéhez kapcsolódó út-, vasút- és infrastruktúra építésre. Az erről szóló határozat a Magyar Közlönyben jelent meg. 2019 áprilisban pedig kiderült, hogy az Uvaterv Út-, Vasúttervező Zrt. tervezheti nettó 470 millió forintért a terület megközelítéséhez szükséges utakat. A becsült ellenérték nettó 522 millió forint volt.
Idén februárban a kormány megemelte a debreceni BMW-gyár infrastruktúra kiépítésére fordítható összeget 1,5 milliárd forinttal, így az 73 milliárd 183 millió forint lett. Áprilisban a kormány - a Gazdaságvédelmi akcióterv keretében - a debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet területén keletkező kezelt csapadékvizek továbbítására alkalmas hálózat kiépítéséhez 698,7 millió forint többletforrást biztosított.