Heti csomagokban küldi ki az elszámoló leveleket ügyfeleinek a Raiffeisen Bank, így biztosítva a fiókhálózat, a panaszkezelés és a telefonos ügyfélszolgálat egyenletes terhelését, az UniCredit pedig április második felében postázza az elszámolás és a forintra váltás részleteiről szóló közel 50 ezer levelet - közölték a bankok az MTI érdeklődésére.
A Raiffeisen Bank kiemelt feladataként tekint az elszámolással kapcsolatos teendőkre, amelyeken több mint 100 munkatársuk dolgozik hónapok óta. Az elszámolás alapját képező számítási módszert benyújtották az MNB-nek.
Ügyfeleinek a Raiffeisen azt javasolja, hogy először a bank honlapján tájékozódjanak, mert ott minden tudnivaló, teendő és letölthető dokumentum (nyilatkozat, kérelem, igazolás) bármikor és gyorsan hozzáférhető. Az elszámolás miatti visszatérítés a jelenleg, illetve korábban devizalapú hitellel rendelkező ügyfélkörnek 2015. március 1-április 30. között több körben, ütemezetten történik. Az aktív bankszámlával rendelkező ügyfeleket speciális sms- és DirektNet (internetbanki) üzenetben is értesíti a bank.
Az UniCredit Bank az elszámolási törvény által érintett devizalapú hitellel rendelkező vagy rendelkezett ügyfelei számára április második felében postázza az elszámolás és a forintra váltás részleteiről szóló közel 50 ezer levelet - derül ki a bank válaszából. A törvényből fakadó feladatok teljesítése jelentős erőforrásokat vesz igénybe mind a szervezet, mind az infrastruktúra szempontjából. A megvalósításon minden eddiginél nagyobb projekt keretében igen komoly humánerőforrás-bevonással dolgozik az UniCredit.
Ugyanakkor a projekt számára szükséges létszámot elsősorban belső átcsoportosítással biztosítják, hiszen a "helyismeret", vagyis a termékek, a piac, a szabályozás, az ügyfelek igényeinek ismerete, a belső szervezet és a felelősségi körökben való tájékozottság kiemelten fontos hatékonysági tényező. A várható ügyfélérdeklődések és az esetleges panaszok kezelésére kifejezetten az elszámolás és a forintosítás sajátosságaihoz igazított kiszolgálási folyamattal készülnek.
Korábban az OTP Bank és a K&H Bank válaszaiból az derült ki, hogy a két bank március-április folyamán küldi ki érintett ügyfeleinek az elszámoló leveleket, és folyamatosan készülnek a várhatóan megnövekedő igények kiszolgálására.