A koronavírus-válság ellenére folyamatosan nő az érdeklődés a DIEGO termékei iránt. A lakásfelújítások iránti igény fokozódott, annak köszönhetően, hogy rengeteg ember dolgozik otthonról, nem utolsó sorban pedig a kormányzat támogatási programjai is élénkülést generálnak - mondta lapunknak Varga Balázs, a cég ügyvezetője.
A helyzetre és a piaci igényre reagálva a társaság jelentősen kibővíti webáruháza kínálatát. Eddig a DIEGO-nak egy limitált kínálatú online boltja volt, amely döntően a szőnyegekre, a tapétákra és a függönyökre fókuszált. Májustól az új webáruház viszont a teljes forgalmazott termékpalettát tartalmazza, a vízálló padlóktól kezdve a legújabb SPC – LVT burkolatokig. Fontos, hogy mind a 104 hazai áruházunk átvevőpontként is funkcionál majd, így azok a vásárlók, akik a weboldalon rendelnek, szállítási díj nélkül vehetik át a termékeket az átvevőpontokon. Így például egy nyíregyházi vagy zalaegerszegi vásárló számára is ingyenesen szállítanak ki árut a központi raktárból az ottani boltig. Természetesen van lehetőség házhoz szállítást is kérni, de ez már nem díjtalan – emelte ki a cégvezető.
Az új webshop tesztelése és beindítása először Magyarországon zajlik és a tervek szerint a harmadik vagy a negyedik negyedévben elindul a szlovák és román változat is. A társaság kitörési pontként tekint a többi közép-európai országra és a Balkánra is, ezért várhatóan az online bolt angol vagy német nyelvű verzióval is debütál a közeli jövőben.
A DIEGO új piacok felé kíván nyitni, a digitális technológia pedig nem szab határokat. A nagytömegű áruk szállítása (mint például a laminált padló) a dabasi raktártól kiindulva, mintegy 600-700 kilométeres körben lehet jövedelmező. De tervezik, hogy egyedi szőnyeg kínálatukkal is megjelennek a környező országokban és Nyugat-Európában.
Fókuszban a raktár - új típusú boltok a láthatáron
A társaság logisztikai fejlesztésekkel is követte a megnövekedett igényeket: 2021 elejétől 10 százalékkal növekedett a raktárméretet, a meglévő 15 ezer négyzetméter mellé további 1700 négyzetméter raktárkapacitást alakítottak ki. A járvány alatt lelassult a forgalom a logisztikai útvonalakon, és a korlátozások miatt egyes gyártók átszervezésre vagy részleges bezárásra is kényszerültek. Erre a DIEGO azzal reagált, a készletek szintjét megközelítőleg 40 százalékkal növelte, hogy minél gyorsabban, készletről szolgálhassa ki a vásárlókat.
Az év másik fontos fejlesztése, hogy egy újfajta boltkoncepciót mutattunk be a törökbálinti MaxCity üzletházban. Az áprilisban megnyílt DIEGO floor&home egy speciális bemutatóterem, amelyben készlet nélkül, mintatermék-kollekcióból választhatnak a vásárlók, a kiszemelt termékeket pedig a raktárból házhoz szállítjuk a számukra.
Ezt az új megoldást még teszteljük, de kitörési pontként tekintünk rá. Amennyiben beváltja a reményeket, szeretnénk külföldön - Szlovákián és Románián túl máshol is - meghonosítani a koncepciót – hívta fel a figyelmet Varga Balázs.
„Segítünk, hogy rátalálj!” – startol az új kampány
A webáruház mellett 2021 májusának másik újdonsága lesz egy országos televíziós reklámkampány, amely a nyár folyamán több mint 40 magyar tv-csatornán fut majd. A reklám célja, hogy a bemutassa, a DIEGO-nál szakértő kezekben vannak a vásárlók. Vagyis szinte mindenben tudunk segíteni. Legyen szó akár tanácsadásról, kiszállításról, felmérésről vagy akár kivitelezésről is – avatott be az ügyvezető. (A szolgáltatások áruházanként eltérők lehetnek.)
A 2020-as év komoly fordulatot hozott a marketingstratégiában: a társaság teljesen megszüntette a szórólapok nyomtatását és terítését, helyette átállt a digitális hirdetési eszközök használatára. Nagyon jelentős előrelépés történt a Facebook-, valamint a Google Ads-hirdetéseknél, valamint felerősödött a tartalomgyártás az Instagram-, a Pinterest- és a Linkedin-oldalakon.
Erőteljes a jelenlét a hagyományos médiacsatornákon és tömegmédiában, így a televízióban és a rádióban is. Hosszú évek után a DIEGO tavaly újra megjelent a tévében: a szponzorált hirdetések különböző műsorok oldalán tűnnek fel, ezek közül talán a leglátványosabb a Dancing with the Stars adásai alatt futott a TV 2 csoportnál.
A marketingben egyedülállónak számít, hogy a társaság évente kétszer, összesen 700 ezer példányban (áprilisban és októberben) 116 oldalas katalógust ad ki. Azzal, hogy az IKEA kivonult a fizikai katalógus-nyomtatásból, a DIEGO lett Magyarország legnagyobb katalóguskiadója.
Mi mozgatja a lendületes növekedést?
A DIEGO tavaly 10 százalékos forgalomnövekedéssel zárta az évet, amellett, hogy folyamatosan bővítette boltjai számát. A társaság 2020-ban összesen 9 új áruházat nyitott: ebből hazánkban 4, Szlovákiában 3, és Romániában 2 egységet. Ezzel tavaly év végén összesen 159 kiskereskedelmi bolttal büszkélkedhetett: 104 Magyarországon, 35 Romániában és 20 Szlovákiában üzemelt.
A kiskereskedelmi hálózat mérete Magyarországon együtt 42 ezer négyzetmétert tett ki, a három ország tekintetében pedig 65 ezer négyzetméter alapterületről beszélhetünk. Összehasonlításképpen: az ország legnagyobb bevásárlóközpontja az Aréna Plaza/Mall ekkora területű.
A friss adatok szerint, a társaság 2021 első negyedévében kiemelkedő, 20 százalékos bevétel-növekedést produkált a tavalyi, azonos időszakhoz képest. Az értékesítés bővülésében szerepet játszottak az új boltnyitások is, amellett, hogy az összforgalom is nőtt az áruházakban. Mindez annak ellenére történt, hogy Szlovákiában 4 hónapon át zárva voltak a boltok.
A hálózat a koronavírus idején is szinte változatlan létszámban üzemelt, 2021 márciusától pedig béremelés volt a teljes állománynál.
A DIEGO számára jelentős előny, hogy a magyar lakberendezési piacon a legnagyobb hálózattal rendelkezik: Budapesten 12 egységet működtet, valamint minden megyeszékhelyen, megyei jogú városban és a nagyobb vidéki városokban megtalálhatóak a boltjai.
De milyen termékek vonzották a vásárlókat a járványidőszak során? Varga Balázs szerint az újdonságok nagyban segítették a növekedést. A hálózat döntően padlóburkolatokat - laminált padló, padlószőnyeg, vinyl (SPC) és LVT padló ,- szőnyegeket, lakástextil-kiegészítőket, függönyöket, karnisokat és tapétákat forgalmaz. Minden termékkörben megújuló kínálatról beszélhetünk, amely folyamatosan megfelel a piaci trendeknek – emelte ki az ügyvezető.
Tavaly értékben nagyon szépen teljesített a laminált padló, a forgalom 15 százalékkal nőtt 2019-hez képest. A padló kategóriában egy új tematika érkezett az üzletekbe: a vízálló padlóké, ezek értékesítése több, mint 20 százalékkal bővült.
Egy új építőanyag-kollekció is megjelent: ez az SPC (stone plastic composite) termékkör, amely rendkívüli, 15-szörös forgalomnövekedést mutatott fel tavaly. Az SPC-paletta lényegében kő- és műanyag őrleményből készült vízálló burkolatokat tartalmaz, amelyek a bontás nélküli felújítások esetén lehetnek nélkülözhetetlenek és egyaránt tehető padlóra és falra is. Ezek nagyon vékony, mindössze 3 milliméteres anyagok - amelyeket egy vízálló ragasztóanyaggal közvetlenül a régi burkolatra helyezhetőek.
A mostani, állami támogatásokkal fűtött felújítási kampányok során nagyon nehezen elérhetőek a jó szakemberek. Az SPC-megoldásokkal viszont nagyon gyors és látványos felújítást lehet eszközölni a jelentősen munkaigényes feladatok nélkül. Nem kell például leverni és elhordani a csempét, így nincs kosz, por és zaj. Ezek a vízálló lapok fuga nélkül klikkesen illeszkednek egymáshoz és gyakorlatilag egy nap alatt lehetséges lefedni velük egy fürdőszobát – fogalmazott az ügyvezető.
Két számjegyű bővülés nem csak ezeknek a burkolatoknak a körében volt. Így a padlószőnyeg kategória is 10 százalék felett tudott növekedni.
Naprakész újítások 2021-ben is
A szőnyegek értékesítésében piacvezetők vagyunk Magyarországon, de komoly erőfeszítéseket teszünk, hogy a közép-európai régióban is megszerezzük az első helyet. Ezért a szőnyegkollekció teljes megújítását kezdeményeztük, és egy úgynevezett szőnyegalbummal is készülünk, amelyben exkluzív termékek vásárlására nyílik lehetőség rendelés alapján – magyarázta a szakember.
A DIEGO célja, hogy a tapéták körében is meghatározó legyen - erre korábban kevesebb figyelem jutott -, ezért a készletek, a választékék és a marketing szempontjából egyaránt erősítik a tapétakollekciót is.
Várható, hogy 2021 második felében újfajta tematikák is a piacra kerülnek a padló és falburkolatok, valamint a home decor termékek körében is.
Kiemelt szolgáltatások - rendhagyó módon
A DIEGO-nak több százezer klubkártyával rendelkező vásárlója van. A klubkártya-szolgáltatások közé tartozik például a speciális 33 százalékos árkedvezmény. Itt a kártyatulajdonosok a választék egy részéből folyamatos kedvezményeket kapnak. Az előnyök azonban nem csak pénzben mérhetőek: a kártyával számos, máshol nem elérhető szolgáltatás is igénybe vehető: így a házhoz szállítás, a függönyvarrás, a készfüggöny-felhajtás, a szőnyegszegés vagy akár a tisztítógépek kölcsönzése is. A kedvezmények természetesen ezekre is érvényesek.
Áruházi kollégáink tanácsadóként és segítőként is rendelkezésre állnak. A céges protokoll szerint, minden egyes, az áruházba betérő vásárló egy katalógust kap ajándékba, továbbá meghívjuk csésze kávéra vagy frissítő italra. Így a vevők megkóstolhatják a DIEGO saját márkás kávéját és energiaitalát is - hangsúlyozta Varga Balázs.
A cikk a DIEGO Kft. támogatásával készült.