Sokat nőtt az e-számla-regisztrációk száma a Díjneten azt követően, hogy szeptember elején a NKM Áramszolgáltató Zrt. is csatlakozott a független e-számlakezelő rendszer - jelenleg már 30 különböző szolgáltatót számláló - partnerei közé. A múlt hónapban több mint négyezren kezdeményezték, hogy a jövőben az NKM Áramszolgáltató Zrt. által kiállított villanyszámláikat is elektronikusan fizethessék be a Díjnet rendszerén keresztül, az összes e-számla-regisztráció szeptemberben pedig meghaladta a 18 ezret - adta hírül a Díjnet.
A két társaság október 10-étől új szolgáltatással is segíti ebben az ügyfeleket: a Díjnet felhasználói a rendszer felületén egy egyszerű online adatlap kitöltésével kezdeményezhetik átszerződésüket a NKA Áramszolgáltatóhoz. Az ügyfelek a szolgáltatóváltást, illetve az azt követő egyszerű jóváhagyást követően már automatikusan elektronikusan fizethetik be - akár az első - villanyszámlájukat is. Az átszerződés a fogyasztó számára nem jár további teendőkkel.
Mára az összes magyar háztartás számára lehetővé vált, hogy a Díjnet felületén keresztül, online kezelhesse és fizethesse be villanyszámláját - mondta Garamszegi Tamás, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója. A fővárosi lakosok már akár az összes közműszámlájukat befizethetik így - az áram-, gáz-, víz-, csatorna-, távhő- és hulladékszállítási szolgáltatók mellett a legnagyobb távközlési cégek, valamint három biztosítótársaság számlái is elérhetők a rendszeren belül.
A Díjnethez immár 30 számlakibocsátó csatlakozott. A regisztrált ügyfelek száma pedig meghaladja a 650 ezret. A tizenegy év alatt a rendszeren keresztül bemutatott számlák száma csaknem 42 millió darab volt, ebből csak tavaly 8,6 millió számla érkezett, amelyek közül 4,4 milliót a rendszeren belül bankkártyával, mobiltelefonos fizetéssel, internetbanki fizetéssel, illetve csoportos beszedési megbízással rendeztek az ügyfelek.
Fotó forrása: Shutterstock