A Kiváló minőségű sertéshús (KMS) védjegyes, a mangalicahúsból és általában a minőségi sertéshúsból készült termékeket kívánja népszerűsíteni az MT Zrt. Agrármarketing Centrum vezérigazgatósága. A közzétett felhívások szerint a sertéshúst népszerűsítő közösségi stand létrehozására, éttermi kóstoltatásra, címke és kiadvány tervezésére, gyártására igényelhető támogatás, valamint e termékek hazai és nemzetközi promóciója érdekében támogatásban részesül továbbá a termékekhez kapcsolódó magyar és idegen nyelvű szakmai és fogyasztói kiadványok készítése is - adta hírül az MT Zrt.
A sertéságazat helyzetét javító stratégiai intézkedések fontos része a sertéshús termékek fogyasztásának növelése. Ennek része a fogyasztói szemléletformálás. A támogatni kívánt tevékenységekkel szeretnék felhívni a hazai fogyasztók mellett a külpiaci szereplők figyelmét az ellenőrzött és jó minőségű magyar sertéshúsra - írta a cég.
A pályázati felhívásokra jelentkező magyar mikro-, kis és középvállalkozások 50-100 százalékig terjedő intenzitású, utófinanszírozott támogatást nyerhetnek projektjeikhez. A most megnyílt pályázati keretek között a címkék és kiadványok tervezésének/elkészítésének esetében összesen 40 millió forint, a gasztronómiai kampány esetében 15 millió, míg a közösségi stand szervezésére 8,4 millió forint áll rendelkezésre.
A pályázatok benyújtásának határideje október 10. A részletes pályázati feltételek itt olvashatók.