A Magyar Közlönyben megjelent határozatok közül az elsőben a kormány felhívja a Miniszterelnökséget vezető minisztert valamint a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy vizsgálják meg a Paksi Atomerőmű és Szekszárd közötti távhővezeték megépítésének feltételét, a határidő június 30. Cél a  városi intézmények, a  lakosok, és a helyi vállalkozások olcsóbb energiával történő ellátása.

Egy másik kormányhatározat pedig 19,4 milliárd forinttal megemeli a Szántód-Kőröshegy valamint Balatonszentgyörgy közötti vasútvonal korszerűsítésének költségvetését. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában megvalósuló projekt az IKOP-ból 53 milliárd, míg az ehhez kapcsolódó hazai forrásból 14,3 milliárd forintot kapott volna. A módosítással az IKOP forrás 72,4 milliárd, míg a hazai társfinanszírozású rész 19,4 milliárd forintra emelkedik.

A projekt célja a teljes vasútvonal-szakasz al- és felépítményének új anyagból történő átépítése, részleges új második vágány, továbbá új állomási és megállóhelyi peronok építése. A vonatok sebessége 100 kilométer lesz óránként, de egyes szakaszokon 120 kilométerre nő a tervezési sebesség.

A Fonyód és Kaposvár közötti vasútvonal felújításának az IKOP költségvetését pedig 7,2 milliárd forinttal emelte meg a kormány. Így az IKOP-ból származó 7,8 milliárd 15 milliárd forintra, míg a hazai forrás 2,1 milliárdról 4 milliárd forintra emelkedik. A vonatok ezen a vonalon 80 kilométeres óránkénti sebességgel közlekednek a felújítás után, az állomáson pedig P+R és B+R parkolók épülnek.

Végül harmadikként új projektként nevesítette a kormány - a KEHOP keretében - a Mosoni-Duna torkolati szakaszának vízszint rehabilitációját. Ezt az Országos Vízügyi Főigazgatóság és az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság konzorciuma végzi, 19,3 milliárd forintért. A projekt a Mosoni-Duna alsó szakaszán, a Rábca, a Rába és a Marcal torkolati szakaszán a kis- és középvízszint emelését szolgálja. A beruházást az indokolja, hogy a Duna felvízi országaiban épített vízlépcsők (különösen a bősi) a Mosoni-Duna torkolatánál jelentősen kimélyítették a folyómedret. Emiatt pedig lesüllyedt a kis- és középvízszint. A munka része egy árvízkapu és egy hajózsilip is.