A főpolgármester nem cáfolta azt az újságírói felvetést, hogy a metró üzembe helyezése "jelentősem emelkedő" BKV-jegyárat eredményez majd. Erre azt mondta: "ha az európai uniós támogatási szerződés kifizetésének feltételéül szabott megtérülési mutatók miatt rákényszerül a főváros az áremelésre, azt a budapestiek köszönjék meg a szabad demokratáknak és a szocialistáknak".
A főpolgármester azt mondta a metróépítés megtérüléséről, hogy szerinte az előző városvezetés "pontosan attól fél, hogy nem térül meg a beruházás", ezért vállalták többek között a dugódíjat is 2013-as bevezetéssel. "íMi sírtuk ki az uniónál, hogy kelljen 2013-tól bevezetni, mert ennek semmilyen feltétele nem adott."
Tarlós szerint az ellenzékiek "nyilván attól is tartanak, hogy esetleg 2014-ben szalagvágás jön, és nem az ő kezükben lesz az olló". Az egész metróberuházást exkluzív gazemberségnek nevezte, és azt mondta, hogy amikor az előző városvezetéstől átvették a metró ügyét, már kényszerpályán voltak. "Ma sem tudjuk, hogy vakarjuk ki ezekből a szerződésekből Budapestet" - mondta, felsorolva, hogy egyetlen rossz szerződés miatt a Siemensnek hetvenmillió eurónyi többletkövetelése volt, de hasonló volt a helyzet a Swietelskyvel és a Bamco nevű céggel is.
Arra a kérdésre, hogy végül összességében mennyibe kerül a metró megépítése, azt mondta: "nincs ma ember, aki pontos számot tudna mondani", csak annyit tud, hogy most 420-430 milliárd forint a beruházás fedezete. Az szinte biztos, hogy a metró második szakasza nem épül meg, "se az országnak nincs rá fedezete, se az unió nem támogatja".