A módosítást az ajánlatkérő, Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.
A Debrecen, Észak-Nyugati Gazdasági Övezethez (ez a BMW gyár területének a neve) kapcsolódó CS-1 jelű zárt csapadékvíz elvezető rendszer kivitelezését tavaly márciusban nyerte meg a helybeli KEVIÉP Építőipari és Kereskedelmi Kft. A vállalási ár 817 millió forint volt. Az idén március 17-én kelt szerződésmódosítás az összeget 1 milliárd 18 millió forintra emelte. Az indok: pótmunkák és a teljesítési határidő módosítása.
Legutóbb március közepén írt a Napi.hu a BMW-gyárról, amikor újabb 100 hektár terület közművesítésének tervezésére írt ki tendert Debrecen városa, az Észak-Nyugati Gazdasági Övezetben. A nyílt és gyorsított eljárásra a felhívást Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata jelentette meg akkor az uniós közbeszerzési közlönyben. A gyorsított eljárást azzal indokolja az ajánlatkérő, hogy a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánította az Észak-Nyugati Gazdasági Övezetben zajló beruházással összefüggő közigazgatási hatósági ügyeket. A befektetővel megkötött szerződésben vállalt határidők tarthatósága érdekében gyorsított eljárás lefolytatása szükséges.
A kormány 2020. februárban emelte meg a debreceni BMW-gyár infrastruktúra kiépítésére fordítható összeget 1,5 milliárd forinttal, így az 73 milliárd 183 millió forint lett.
Ezt megelőzően, 2020 januárban a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte, hogy az Ebes és Debrecen közötti vasút felújítási összegét megemelte. A vasútépítést még 2017 decemberében nyerte meg a V-Híd Építő Zrt., együtt a felcsúti székhelyű R-Kord Építőipari Kft.-vel, nettó 13 milliárd 778 millió forinttal. A munkát az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) finanszírozza. Ez az összeg módosult 15 milliárd 283 millió forintra. A különbség 1 milliárd 592 millió forint.