Évek óta ugyanazon a fix áron fuvarozzák ügyfeleiket a fővárosi taxisok (alapdíj 450 forint, kilométerdíj 280 forint, várakozási díj 70 forint), s idejét látják annak, hogy ezen változtasson a hivatal. A sofőrök és a társaságok szeretnék, ha a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara a szakmai szervezetekkel és a Városházával közösen egy józan, és a piac számára is elfogadható mértékű tarifaemelést támogatna - mondta el a portálnak Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség vezetője.
A taxisok viteldíját még 2013-ban határozta meg a fővárosi önkormányzat, ekkor születtek meg az előírások az autók műszaki követelményeiről és a kötelező festésekről. A taxis szövetség szerint komoly mértékben megváltozott a szolgáltatás gazdasági környezete. Például nőtt a kereslet a minimálbér-emelések után, viszont a szolgáltatást a taxisok csak forrásokból tudják fejleszteni, de az alacsony árak ezt kevéssé teszik lehetővé.
Kapcsolódó
Főként az olyan kiadások miatt, mint - a Metál szerint irreálisan magas - gépjármű-biztosítási díjemelések, vagy a kötelező online pénztárgépek üzemeltetési költségei. Drága a műszaki előírásoknak megfelelő gépjárművek beszerzése is, de ez folyamatosan történik: a budapesti állomány 5600 taxijából 5200-at cseréltek már le. Míg 2013 előtt az autók átlagéletkora 16,5 év volt, mára ez 6,5 évre csökkent. Az átállást nehezíti, hogy a sofőrök több mint 95 százaléka alanyi áfamentes adózó, így nem terjedt el az operatív lízingen keresztüli beszerzés- írja az Mfor.
Januárban újabb változás jön a taxiknál: már csak új, arcképes személyszállító-vezetői igazolvány birtokában lehet szolgáltatást nyújtani.
DeGiro
A hihetetlenül alacsony tarifák és az elégedett ügyfelek véleményei révén a DEGIRO a leggyorsabban növekvő bróker Európában. Regisztráljon, és fektessen be a DEGIRO biztonsági struktúráján keresztül.