A Rossmann 8,4 milliárd eurós, az előző évinél 6,3 százalékkal magasabb tavalyi árbevételének 27 százaléka (2,3 milliárd euró) külföldről származott. A külföldi árbevétel 9 százalékkal bővült éves összehasonlításban, míg a németországi árbevétel-növekedés mértéke annak csaknem a fele volt - írja az MTI.
Magyarországon a Rossmann 1993 decemberében nyitotta meg első üzletét Debrecenben. A cég tavaly az év végén 1430 alkalmazottat foglalkoztatott bolthálózatában és üllői központjában, tíz százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A Rossmann Magyarország Kft.-nek 2016-ban 68 milliárd forint bruttó árbevétele volt, 11,73 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A magyarországi hálózat a teljes Rossmann cégcsoport forgalmának nagyjából 2,6 százalékát adja.
A szerényebb németországi bővülés oka az, hogy a német piacon kiélezett verseny dúl a konkurens drogérialáncok között. Az idei évre ezért Dirk Rossmann, a német családi vállalat vezetője az egyre keményebb versenyre hivatkozva öt százalékos árbevétel-növekedést helyezett kilátásba.
A Schlecker 2012-es csődje óta különösen a DM és a Rossmann közötti élesedett ki a verseny. A DM tavaly 7,6 milliárd euró árbevételt ért el, szemben a Rossmann 8,4 milliárd eurós forgalmával.
A Rossmann jelentősen bővíteni kívánja üzleteinek számát: 225 millió euró befektetéssel 220 üzlet nyitását tervezik Németországban és külföldön.
A Rossmann GmbH 1972-ben nyitotta meg első üzletét a németországi Hannoverben és azóta 2057 belföldi áruházával Németország legkiterjedtebb drogériahálózatává nőtte ki magát. A Németország mellett még öt országra - Lengyelország, Magyarország, Csehország, Albánia és Törökország - kiterjedő drogérialánc összesen 3654 üzlettel rendelkezik és több mint 50 ezer alkalmazottat foglalkoztat. A Rossmann különösen jól teljesít Lengyelországban, külföldi üzleteinek majdnem háromnegyede ott található. A drogérialánc 16 ezer terméke közül 2200 sajátmárkás, üzleteknek naponta mintegy 1,7 millió vásárlója van.