A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.
A nyertes feladata a tervezés és a kivitelezés is. Jelenleg két különálló acél hídon fut a két vágány. Ezek elbontása után három acélszerkezetet kell építeni, a három vágánynak. A plusz egy hídszerkezet is a meglévő pillérekre támaszkodik, de azokat azért át kell alakítani. A budai oldalon új, cölöpfalas hídfő épül.
A nyertessel szeptember 19-én kötött szerződést a NIF.
Indult még a tenderen az A-Híd Építő Zrt., az SDD Konzorcium, amelynek tagjai a Dömper Kft., Subterra - Raab Kft., valamint a Pannon-Doprastav Kft., továbbá egyedül adott ajánlatot a KÉSZ Ipari Gyártó Kft.
Idén júliusban a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése nevű projekt költségvetését megemelte a kormány 2,7 milliárd forinttal. A Magyar Közlönyben megjelent határozat emlékeztetett arra, hogy a Déli körvasút fejlesztésének első üteme a Déli összekötő vasúti híd szélesítése. A második ütemben új megállók létesülnek a Nádorkert, a Közvágóhíd és a Népliget térségében. A vasúti híd szélesítésével megszűnik a Kelenföld és Ferencváros vasútállomások közötti szűk keretmetszet.
A projekt eredeti bruttó költségvetése 45 milliárd 428 millió forint volt. Ebből az EU, az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz terhére 30 milliárd 429 millió forintot vállalt, a többi a magyar állami költségvetést terhelte. A módosítással a kormány a teljes költséget 48 milliárd 163 millió forintra emelte. Az uniós pénz változatlan maradt, a 2 milliárd 735 millió forintos többlet a hazai részt terheli, így a teljes költségvetési támogatás 17 milliárd 733 millió forint lesz.