A G7-nél 2020 eleje óta minden hónapban monitorozzák 42 alapvető élelmiszer aktuális (nem akciós) árát két (illetve 10 hónapja már négy) üzletben, ugyanazzal a saját módszertannal, és ebből a 42 termékből egy olyan kosarat is összeállítottak, amelyet minden hónapban virtuálisan levásárolnak.
A nagy bevásárlás összesített költsége 2020 december 31-én az Aldiban 15 809 forintba került, 2021 december 31-én viszont ugyanezért már 18 160 forintot kellett fizetni
Az Aldiban így 14,9 százalékos (szubjektív alapú, nem hivatalos) éves drágulást mért a portál.
A Lidlben ugyanazok a termékek ugyanabban a mennyiségben 2020 végén 15 594 forintba kerültek, most viszont már 17 537 forintba, ez 12,5 százalékos emelkedés.
Az Aldiban hét olyan terméket találtak, amely 2020 és 2021 december 31-én is ugyanannyiba került (alma, banán, sertéspárizsi, WC papír, zabital, rizs és szénsavas ásványvíz), és csak egyetlent, amelynek ára éves összehasonlításban csökkent: a Coca-Cola literje 228 forint helyett 214 lett. A 42 termékből így 34-nél mértek áremelkedést az Aldiban, a spagetti tészta és a kígyóuborka áll a lista élén, ezek most kétszer annyiba kerülnek, mint 2020 végén.
A Lidl sokkal vegyesebb képet mutat, mint az Aldi, ott nyolc termék ára volt alacsonyabb (vöröshagyma, fehérrépa, banán, sárgarépa, narancs, burgonya WC papír és szénsavas ásványvíz), csak négy maradt változatlan (alma, sertéspárizsi, zabital és TV paprika), vagyis 30 termék drágult. A kígyóuborka (75%) és a spagetti tészta (50%) viszi ott is a prímet.
A G7.hu mérései alapján jól látszik, hogy az év első felét inkább a defláció jellemezte, az első pozitív érték a Lidlben júniusban, az Aldiban pedig csak szeptemberben jelent meg,
az infláció egészen az év utolsó két hónapjáig nem volt kiugróan magas, akkor viszont mindkét üzletben meglódult.