A valós költés ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek - véli a Nielsen.
A múlt évben 7 százalékkal emelkedett a napi fogyasztási cikkek képernyős reklámjainak nézettsége (GRP), és a teljes televíziós reklámpiac nézettségének 33 százalékát tette ki az előző évi 31 százalék után.
Naponta 89 reklámot látunk
A Nielsen Közönségmérés adatai szerint 2015-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 46 percet töltött a tévékészülékek előtt, három perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban. Az egy főre jutó napi reklámnézési idő 26 perc volt, azalatt egy személy átlagosan 89 darab televíziós reklámot látott.
Az élelmiszernél a listaáras televíziós reklámköltés tavaly 165 milliárd forintot tett ki, ami 27 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A háztartási vegyi áru és kozmetikum tévéreklámjaira a listaáras költés 12 százalékkal nőtt, és elérte a 138 milliárd forintot.
Az élelmiszer-kereskedelmi vállalatok boltjaik tévéreklámjaira listaáron 88,6 milliárd forintot fordítottak tavaly, ami 33 százalékkal haladta meg az előző évit.
Mit néztek a legtöbbet?
A magyarországi televíziós csatornákban sugárzott reklámok közül a legnagyobb nézettséget a napi fogyasztási cikkeknél az édesség, a szeszes ital, a tejtermék, az alkoholmentes szomjoltó ital, az illatszer, a tisztítószer, a hajápoló, a testápoló érte el tavaly.
Az élelmiszernél a nézettségi listavezető a sör volt, megelőzve a puding és tejalapú desszert, a szeletes csokoládé, a szénsavas üdítőital, az édes keksz és ostya termékeket.
A háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a termékcsoport összes nézettségéből a legtöbb fogkrémre jutott, megelőzve többek közt az arckrémet, sampont, parfümöt, kölnit valamint mosogatószert.