A társelnök az interjúban úgy vélekedett, egyforintnyi vámbevétel negyven-, de akár ötvenforintnyi további adóbevételt is hozhat az államkasszának - szemlézte a kormánypárti lap cikkét az állami hírügynökség, az MTI.
Bók Mihály szerint a vámbevételek legnagyobb része az Európai Uniót illeti, az ügyintézésben részt vevő tagállamok az összeg húsz százalékát tarthatják maguknál. Hangsúlyozta, hogy nem csak pénzügyi előnyök jöhetnek szóba. Kellő számú ügyintézőre van szükség, a szállítmányozás és a logisztika területén is elkelnek a szakemberek, de fontos szempont az őrzés-védelem és a pénzügyek megfelelő vitele is.
Kapcsolódó
Az elmúlt években sokat változott a magyar vámügyintézés, gyorsabb lett és rugalmasabb, miközben megannyi elektronikus megoldást, újítást illesztettek be a hazai szolgáltatásba - mondta a szakember, hozzátéve: a fejlesztések miatt sokan nevezik világszínvonalúnak a magyar vámkezelést. (Nagyon kedveskedni akarunk Kínának.)
A Magyar Nemzet egy korábbi cikke szerint a tengeren érkező kínai áruk Európába juttatása nemcsak a görög Pireuszon, hanem az adriai kikötőkön keresztül is lehetséges, ráadásul Olaszország és Szlovénia uniós érdekérvényesítő képessége is jóval nagyobb jelenleg, mint Magyarországé. A Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztése csak abban az esetben volna nélkülözhetetlen az áruszállítás szempontjából, ha Pireuszon kívül nem lenne más kirakodási lehetőség a térségben.
Legolvasottabb
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Véget ér az ingyenes fotózás: januártól belépőt szednek a Trevi-kútnál
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Hamarosan benyújtják a számlát: mindannyian fizetni fogunk