Jövőre egymást követő negyedik évben lesz nyereséges a világ légi közlekedése. Az International Air Transport Association (IATA) az év elején még csak 31,4 milliárd dolláros nyereséget várt 2017-re, de végül 34,5 milliárd dollár lehet a profit. A bővülés mértéke 9,3 százalék. Jövőre pedig a prognózis 38,4 milliárd dollár.
A személyszállítási üzletág az idei 7,5 százalékos bővülést követően 2018-ban 6 százalékos növekedéssel zárhat - ami azt jelenti, hogy az ideinél 0,2 milliárddal több, összesen 4,3 milliárd utast szállítanak majd a társaságok. Jól teljesített idén a teherszállítás is. A cargo növekedése idén 9,3 százalékkal valósággal "robbant". A szállított 60 millió tonna jövőre 4,5 százalékkal nőhet.
Annak is örülhetnek a légi fuvarozók, hogy az egy utasra eső nyereség is nő. A 2017-es 8,45 dollár után jövőre várhatóan eléri vagy meghaladja a 8,9 dollárt. A nyereség növekedésében az alacsony kerozinár mellett sokat számít a javuló töltöttségi mutató is. Az úgynevezett load factor idén 81,4 százalékra nőtt, ami iparági elemzők szerint már-már egészségtelenül magas arány. Ez utóbbi értéket erőteljesen befolyásolja a fapados légitársaságok fokozódó jelenléte, a low-cost légifuvarozók ugyanis rendre kiemelkedően magas töltöttségi mutatókat produkálnak.
A személyszállítási üzletág bevétele az idei 532 milliárd dollárról jövőre 581 milliárdra nőhet, míg a cargóé 54,8 milliárdról 59,2 milliárdra. Az iparágban világszerte 2,7 millió embert alkalmaznak, de az egyre növekvő forgalom miatt folyamatos munkaerőhiányról panaszkodnak a cégek. Az az elmúlt hónapokban csődbe ment cégektől elbocsátott pilóták és légiutas-kísérők számát ugyanis jócskán meghaladja a kereslet - állapította meg az IATA.