A január végi büntetés után újabb tekintélyes bírságot rótt ki a Magyar Telekomra a Gazdasági Versenyhivatal szerdán.
36 vagy 96 ezer forinttal több
A mostani döntésben szereplő 670 millió forintos büntetést azzal indokolja a GVH, hogy a cég megtévesztette a fogyasztókat 0 forintos vagy kedvezményes készülékárakat reklámozó kampányaival. A Magyar Telekom ugyanis azt sugallta lakossági ügyfeleinek a 2016 augusztusától 2017 áprilisáig tartó kampányban, hogy mobiltelefon-készülékekért kizárólag a feltüntetett árat kell fizetni.
A reklámokból azonban nem derült ki, hogy a telefonkészülékekhez kapcsolt, 2 éves hűségidővel értékesített tarifacsomagok havidíja a telefonok árának egy részét is tartalmazza.A hirdetések alapján a fogyasztók nem ismerhették az előfizetésbe beépített árrész nagyságát, így végső soron azt sem, hogy milyen áron jutnak a készülékekhez.
A GVH szerint az előfizetőknek a kétéves hűségidő alatt NEXT S csomag esetén összesen 36 ezer forinttal, a NEXT M csomag esetén összesen 96 ezerrel többet kellett fizetniük, mintha ugyanazon előfizetésre készülékvásárlás nélkül szerződtek volna.
A sebességgel sem volt minden oké
Január végén pedig azért büntette meg a Telekomot a GVH, mert a cég a "Most generáció" kampányában a maximális sebességű hálózatra utaló állításával tévesztette meg az ügyfeleket.
A hatóság ezért bírságot szabott ki, de azt több lépcsőben, feltételekkel határozta meg, ennek egy részét nem kell majd megfizetni, ha a cég a vállalásainak megfelelően kompenzálja vezetékes és mobilinternetes előfizetőit.
A jogsértést a Telekom nem ismeri el
A cikkünk megjelenését követően a Magyar Telekom a GVH döntésére reagálva közölte: "a Telekom folyamatosan törekszik arra, hogy kedvező konstrukcióban kínáljon okostelefont ügyfeleinek. A GVH által kifogásolt kampány kapcsán a Telekom a jogsértést nem ismeri el, a döntés ellen várhatóan jogorvoslattal él, erről a döntés részletes tanulmányozását követően dönt."