A szakértők szerint valójában nem egy felújított régi, hanem egy zsír új metrószerelvényt szállított Budapestre az az orosz cég, amelyet megbíztak a 3-as metró vagonjainak felújításával - írja a Népszabadság. Ha a Metrowagonmash egy nyílt tenderen pályázott volna új járművek szállításával, akkor szinte biztosan vesztett volna.
Erősíti ezt a gyanút, hogy a felújításra kötött szerződés megkötése után azonnal tárgyalni kezdtek a meglehetősen jelentős - például a motorok cseréjével járó - módosításokról. Hírek szerint azért volt szükség a nagy trükkre, mert a metróbiznisz része az orosz és a magyar kormány alkucsokrának, amelynek egyik eleme a gázszállítások ügye, a másik a paksi bővítés, a harmadik a metrótender.
További "érdekes" része az ügynek, hogy a már Magyarországon lévő szerelvényen orosz szerelők hada dolgozik. Annyi a befejezetlen munka, hogy még hozzávetőleges időpontot sem tudnak mondani arra, mikor kezdheti el a jármű a próbajáratokat.
A Népszabadság másik cikkében megszólaló egyik szakértő úgy véli, hogy nem lehet betartani a 3-as metró felújításának 2019 őszére tervezett határidejét. Az átlagosnál sokkal aprólékosabb munkáról van szó, amely alatt számtalan előre nem látott probléma merülhet fel. Például a déli szakasz szigetelését az ötvenes-hatvanas években felújított téglaházak pincéinél alkalmazott technológiával végezték.