A kabinetiroda MTI által idézett közleményében beszámolt arról, hogy lezárult a Pécsi Közlekedési (PK) Zrt. átvilágítása. A csaknem négy hónapig tartó átvilágítás megállapította, hogy a pécsi közlekedési társaság rendkívül nehéz helyzetbe került, annak ellenére, hogy több, korábban kötött előnytelen szerződést felmondott a jelenlegi vezetés.
Mint a dokumentumban olvasható, a több száz millió forintos likviditási hiányhoz hozzájárul a PK Zrt. buszainak korábbi eladása és visszabérlése. A kabinetiroda közleménye szerint jogosulatlan áfa-visszaigénylés miatt a cégnek csaknem egymilliárd forintot kell visszafizetnie a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak(NAV), továbbá 770 millió forintos bírságot is kiszabott a NAV.
A közlemény szerint Páva Zsolt (Fidesz), Pécs polgármestere az adósság rendezésére határozott lépéseket vár az új cégvezetéstől.
Az ügy előzménye, hogy 2008-ban a Mecsekbusz Kft. lett a helyi autóbusz-közlekedést fenntartó önkormányzati PK Zrt. kisebbségi tulajdonosa, majd a vállalat irányítását biztosító menedzsmentjogok birtokosa is. A PK Zrt. néhány hónap múlva a vagyonkezelő és a városi közgyűlés megkerülésével 2,2 milliárd forint plusz áfáért eladta mintegy 150 buszból álló járműparkját a PK Zrt. és az LL Bus Kft. által létrehozott PK Busrent Kft.-nek, amellyel megállapodott, hogy a járműveket egyenként havi 1,2 millió forintért visszabérli, és 10 évre egy összegben 2 milliárd forint plusz áfa rendelkezésre állási díjat is fizet.
Páva Zsolt fideszes polgármester büntetőfeljelentést tett az ügyben, a nyomozást követően pedig az ügyészség jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntette miatt vádat emelt Keczer László akkori vezérigazgató ellen. A média február közepén adott hírt arról, hogy a NAV a buszok eladásáról szóló kontraktusokat színlelt szerződéseknek minősítette, amelyek mögött nem voltak valós gazdasági teljesítések.
Pécs és a PK menedzsmentjogait birtokló Mecsekbusz között fokozatosan megromlott a viszony, ezért a város március 31-én átvette a PK irányítását. Páva Zsolt akkori magyarázata szerint azért, hogy biztosítsák a helyi buszközlekedés fenntartását. A cég aznapi közgyűlésén leváltották Keczer László vezérigazgatót, s a helyére Bata Lászlót, a PK eddigi forgalmi és kereskedelmi igazgatóját választották.
A Mecsekbusz tiltakozott az eljárás ellen, amelyet jogszerűtlennek tart, és jogi lépéseket helyezett kilátásba.