A gazdasági helyzet rányomta bélyegét a gumiabroncs piacra is, s a személyautóabroncsok magyarországi értékesítése 7,2 százalékkal esett vissza 2012-ben az előző évhez képest, vagyis az importőröktől származó adatok szerint az elmúlt évben valamivel több mint 1,99 millió abroncsot adtak el, míg például 2006-ben 2,5 milliót - mondta Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója. Eközben a Continental tartotta korábbi piaci részesedését, s általánosságban elmondható, hogy minden negyedik eladott abroncs a cég terméke.

A 2011-es kétmillió feletti értékesített darabszámban szerepe lehetett annak is, hogy Romániában kötelezővé tették a téli gumi használatát, és az euró/forint árfolyam is segítette az eladásokat. A tavalyi csökkenés hátterében több tényező is állhat: a gazdasági helyzet mellett, illetve azzal összefüggésben az elmúlt évben 5,8 százalékkal csökkent az üzemanyag értékesítés, ami tehát hatással volt az abroncsok piacára is, s emellett az is megfigyelhető, hogy az autósok - az indokolthoz képest - hosszabb ideig használják, ezáltal ritkábban cserélik az abroncsot.

Tavaly egész évben sokan autóztak téli gumival, de az is előfordult, hogy a nyárit használták a téli hónapokban is, ennek is szerepe lehetett abban, hogy a hétvégi hóviharban elakadtak. Rábai azt is elmondta, hogy az említett 7,2 százalékos csökkenésben a téli abroncs piaca 10,4 százalékkal esett vissza, a nyári gumié pedig 3,2 százalékkal. Az üzletember szerint nagy mennyiségű nyári gumi "ragadt" a kereskedőknél, ami az árak csökkenését eredményezhetné, azonban ezeket az abroncsokat még 320 forintos euró árfolyam szereztek be,  a jelenlegi euro/forint árfolyam azonban kétségessé teszi az árcsökkenést. A piac szereplői nem igazán bizakodóak, semmi olyan pozitív elmozdulás nem tapasztalható, ami az értékesítés növekedését hozhatná - tette hozzá Rábai.

Az elmúlt évben Európában szintén csökkent az értékesítés, a 12,9 százalékos zsugorodás "eredményeként" mintegy kétszázmillió abroncsot adtak el. Főleg a dél-európai országok eladásai húzták le a piacot - mondta az ügyvezető. Európában az eladott abroncsok hatvan százaléka a prémium kategóriából kerül ki (itt az eladás folyamatosan növekszik), addig Magyarországon 35-40 százalékos ennek az aránya, és stagnáló értékesítésről lehet beszélni. A középkategóriába tartozók részesedése mind Európában, mint Magyarországon 25-26 százalékos, az alsó kategóriájúé Európában 15, míg Magyarországon 35 százalékos, és mindkét területen csökken az e kategóriába tartozó abroncsok értékesítése.