Eszerint az elmúlt években - egyenletesen növekedve - elérte a 7 százalékot a 15-69 éves lakosság körében a hitelkártyával rendelkezők aránya. A 2010-ben mért adathoz képest megváltozott a nemek aránya is: míg addig a férfiak körében volt némiképp népszerűbb a termék, az utóbbi három évben állandósult a nők elsőbbsége.

Nőtt a tranzakció-típusonként mért használati gyakoriság is, mára átlagosan több mint háromszor használja vásárlásra hitelkártyáját az, aki ilyennel rendelkezik. Annak ellenére nőtt az atm-es készpénzfelvételek gyakorisága is ezzel a kártyatípussal, hogy ezek után a pénzügyi szolgáltatók általában magasabb díjat számítanak fel, mint teszik azt folyószámlához kapcsolódó bankkártyáknál.

A hitelkártya-használat változásának hátterében több tényező állhat - állapította meg Bacher János, a GfK Hungária pénzügyi kutatásokért felelős ügyfélkapcsolati igazgatója. A hagyományos hiteltermékeknél megfigyelhető keresleti enyhülés hatására előtérbe került az ilyen típusú kártyák értékesítése a piaconó. Banki költségeikre is egyre jobban ügyelnek az ügyfelek, e kártyák pedig általában valamilyen kedvezményt kínálnak bizonyos feltételek mellett. A hitelkeret kihasználása is sokak számára vonzó.

Változást hozhat a piacon a bankkártyás és hitelkártyás fizetéseket érintő bankközi jutalék törvény általi szabályozása. A korábbi értékek kifejezetten ösztönözték a bankokat a hitelkártyák előtérbe helyezésére. Ugyan előnyük nem tűnt el, de jelentősen csökkent, így feltételezhető, hogy a jelenleg kínált konstrukciók módosulnak a jövőben. Összességében azonban továbbra is a hitelkártyák növekvő piaci arányával lehet számolni - véli a szakértő.