A szövetség tagvállalatai által megvásárolt követelések összértéke rekord összegű volt, 2015-ben meghaladta az 1200 milliárd forintot. A nem szövetségi tag szolgáltatókat is beszámítva a teljes hazai faktoringforgalom 2015-ben 1300 milliárd forint körülire becsülhető.
A faktoringon keresztül nyújtott vállalati finanszírozás ugyancsak dinamikusan, 12 százalékkal bővült és 2015 végére több mint a 141 milliárd forintot, 2016 első félévében már 158 milliárd forintot tett ki. Ez különösen azért jelentős, mert eközben a vállalati hitelállomány teljes volumene 6,5 százalékkal csökkent. Bár a kiugró emelkedés mögött elsősorban két piaci szereplő kiemelkedő teljesítménye áll, összességében a szövetség tagjainak csaknem fele tudott számottevő növekedést felmutatni, köztük több független faktoring vállalkozás két számjegyű növekedést ért el.
A növekedés elsősorban a nagy faktoringszolgáltatók növekvő teljesítményének és a nagyvállalatoknak köszönhetők, akik egyre nagyobb érdeklődést mutatnak a faktoring összetett finanszírozási szolgáltatásai iránt.
Lesz még hová növekedni!
Ágazati megközelítésben; a kereskedelemben működő cégek követeléseinek faktorálása adja a teljes faktoring forgalom 41 százalékát. Ennek oka, hogy a faktoring a nagy kiskerláncokba beszállító vállalkozásoknál vált népszerűvé. Az ipari termelők, gyártók követelései a teljes faktoring forgalom 29 százalékát teszik ki - néhány évvel ezelőtt, még ez az ágazat jelentette a legnagyobb ügyfélkört a faktorok számára. A szolgáltató cégek a forgalom 17 százalékát adják. Az ország adottságai miatt a mezőgazdasági termékek értékesítése jelentősebb szerepet is kaphatna a faktoring területén - az agrárvállalkozások faktorált követelései azonban csak a teljes forgalom 7 százalékát képviselik. Ezen belül is inkább a mezőgazdasági támogatások faktorálása jellemző, mintsem az agrártermékek értékesítése során keletkező követelések finanszírozása.
Világviszonylatban a faktorált követelések összértéke 2015-ben 2 373 milliárd euróra rúgott. A kelet-európai régióban Oroszország, Lengyelország és Csehországot követően Magyarország a negyedik legnagyobb piaccá nőtte ki magát. Míg Magyarországon a faktoringpenetráció 3 százalék, a legnagyobb európai gazdaságokban a faktoringforgalom a GDP 15 százalékát is eléri, de az EU 8 legnagyobb gazdaságában 7-8 százalék felett van.