Az NMHH szerdán lezárult közbeszerzési pályázatának eredményeként a hazai rádiószektorban a következő három évre egységes és átlátható mérési módszertan alapján elkezdődnek a rádiós hallgatottsági mérések és kutatások.
A rádiós piac szereplőivel lefolytatott szakmai egyeztetésen kialakított egységes módszertan szerint ezentúl országosan, valamint budapesti és helyi szinten a rádiók hallgatottságmérését a pályázatnyertes M-Meter Kutató és Elemző Kft. és a Kantar Hoffmann Kft. konzorciuma fogja elvégezni.
A hatóság a nyilvánosság megfelelő tájékoztatása érdekében a hallgatottságmérés periodicitásához igazodóan havonta, negyedévente és félévente a felmérés alapadatairól, eredményeiről összefoglalókat készít és azokat közzéteszi a saját honlapján; az összefoglalók bárki számára ingyen elérhetők.
Ugyanakkor a felmérések részletes eredményei a hatóság elektronikus felületein csak a hazai rádiós médiaszolgáltatók számára, illetve azok számára lesznek elérhetőek, akik az NMHH-nál nyilvántartásba vett médiaszolgáltatóval médiaügynökségi vagy médiaértékesítési szerződéssel rendelkeznek. Azok a rádiók, amelyek nyilatkozatban hozzájárulnak adataik publikálásához, hozzáférhetnek a többi mért szolgáltató adataihoz is. Akik viszont ezt nem teszik meg, kizárólag a saját adataik megismerésére lesznek jogosultak.
Az NMHH a kutatás sikere érdekében telefonos és online ügyfélszolgálatot is működtet majd munkanapokon 9 és 17 óra között, amely a mért rádiós médiaszolgáltatók és az egyéb felhasználók rendelkezésére áll - tartalmazza a közlemény.