A Napi Gazdaság hétfői számának cikke
Az EKMS−M43 konzorcium tagja az EuroAszfalt, valamint a Közgép Zrt., a Magyar Aszfalt Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs igazgatója lapunknak elmondta, még ebben a hónapban megkötik a szerződést a nyertessel, s az év végéig átadják a munkaterületet a kivitelezőnek, tehát rövidesen elkezdődhet az építkezés ezen a szakaszon. Ez azért is fontos, mert a határ romániai oldalán jó ütemben halad a beruházás, s a magyar területen 2014 nyarára készülhet el a sztráda.
A beruházás előkészítése hosszú időre tekint vissza, az ügy korábban már megjárta a KD-t. Az ajánlattételi dokumentációt nyolc ajánlattevő váltotta ki, ezt követően a Porr Építési Kft. idén áprilisban vitatta a NIF pályázati kiírását, és miután azt a beruházó elutasította, az osztrák építőcég a KD-hez fordult jogorvoslatért − a határozat szerint a Porrnak nem volt joga az eljárás megindítására, ezért az ügyet lezárta. Ettől kezdve felgyorsultak a folyamatok, s a tenderre végül két pályázó nyújtott be érvényes ajánlatot: a Duna Aszfalt, valamint az EKMS−M43 Konzorcium.
Végül a NIF augusztus végi döntése alapján a Duna Aszfalt Kft. nettó 46,5 milliárd forintos ajánlatával nyert. (A fejlesztés az Új Széchenyi terv részeként, az EU támogatásával valósul meg.) Ezt követően fordult az EuroAszfalt vezette konzorcium a KD-hez, a kérelmező szerint a NIF-nek a jogsértések miatt a nyertesnek hirdetett Duna Aszfalt ajánlatát érvénytelenné kellett volna nyilvánítania. Ennek végül a KD nem adott helyt. A határozat jogerős, bírósági felülvizsgálata kezdeményezhető, ami nem zárja ki a szerződés megkötését és a munkák megkezdését.