Alacsonypadlós, elejétől végéig hosszában átjárható, nyáron légkondicionált, télen fűtött utasterű villamosok érkeznek, és ezzel párhuzamosan elkezdődik a legöregebb, 40-45 éves, elavult, kényelmetlen villamosok selejtezése. A tervek szerint még a héten aláírják a szerződést.
A 37 villamosból álló flotta első járművei 2015-ben érkezhetnek meg a fővárosba. 25 darab 34 méteres és 12 darab 56 méteres szerelvényt, ami 44,1 milliárd forintos beruházást jelent.
A rövidebb, 34 méteres villamosok a jelenleg - döntően európai uniós forrásból - megújuló 3-as vonalra, valamint a 2014 tavaszától kiépülő Budai Fonódó villamoshálózatra, azaz az Óbuda és Újbuda között 2015-től közlekedő 19-es és 61-es vonalra fognak kerülni, amik során a Batthyány tér és a Margit híd között épül új pálya, illetve megújul a mai 17-es vonal pályája, valamint átépül a Lánchíd budai hídfője alatti villamosalagút - olvasható az Indexen.