Az összefonódással érintett vállalkozáscsoportok egyaránt foglalkoznak szórólap- és magazinnyomtatással. Az irányítást megszerző vállalkozást magában foglaló német EDS-csoport 50-60 százalék közötti, az Ipress 5-15 százalék körüli piaci részesedéssel rendelkezik a szórólap-nyomtatási piacon, míg a helyzet fordított a magazinnyomtatási piacon: az Ipressnek 60 százalék körüli, az EDS-csoportnak pedig 10 százalék alatti részesedése van - olvasható a GVH közleményében.

Az EDS a mintegy 160 éves múltra visszatekintő Zrínyi Nyomda Zrt. tulajdonosa is - derül ki a Céginfo.hu adataiból. A mérlegadatok szerint a Zrínyi Nyomda eredményesen működik, nettó árbevétele a 2011-es 9,4 milliárdról 2015-re 14,2 milliárd forintra nőtt. Az előző évek veszteségeit tavaly sikerült ledolgozni, az évet 653 millió forint adózott eredménnyel zárták.

Az Ipress Center tavaly közel ötmilliárdos forgalom mellett 109 milliós veszteséget ért el.

A hatóság vizsgálata megállapította, hogy nem várható kedvezőtlen horizontális versenyhatás (így az árak emelkedése) a tranzakció engedélyezését követően sem a szórólap-, sem a magazinnyomtatási piacon, mivel

  • több érdemi versenytárs van jelen a piacon, és a szolgáltató-váltás nem ütközik jelentős nehézségekbe;
  • tovább erősödhet a versenynyomás egyrészt a napilapok példányszámainak csökkenő trendje miatt a napilapnyomdák, másrészt a külföldi nyomdák részéről;
  • jelentős szabad kapacitás van a piacon;
  • az érintett vállalkozáscsoportok nem tekinthetők egymás legközelebbi versenytársainak;
  • a szolgáltatás igénybevevői érdemi vevői erővel rendelkeznek;
  • a megkeresett piaci szereplők nem fogalmaztak meg érdemi aggályt az összefonódással kapcsolatban.