A díjstruktúra legfontosabb újdonsága, hogy a heti ( tíz napos) vingnetta fenntartása mellett (ahogyan lapunk korábban jelezte) megszűnik a négy napos jogosultság a D1 kategóriában, vagyis a személyautók esetében. A minisztérium közlése szerint az új konstrukció igazodik a környező országok, elsősorban Ausztria útdíj-rendszeréhez.
A módosítások az úthálózatok üzemeltetésével, karbantartásával járó feladatok fenntartható finanszírozása érdekében szükségesek. Az uniós szabályozás a matricák árait a közösségi valutában határozza meg, a változással ehhez igazodnak a forintban megszabott árak. A döntő részben külföldi teherautósok által vásárolt egy napos jogosultság esetében az irányelv adta tűréshatár kihasználásával 12 százalék feletti mértékben emelkednek a díjtételek.
Díjkategória | 1 napos | Heti | Havi | Éves |
D1 | _ | 2975 | 4780 | 42980 |
D2 | 3375 | 8255 | 13970 | 123975 |
D3 | 3375 | 12600 | 20370 | 184985 |
D4 | 3375 | 15875 | 25785 | 234950 |
* bruttó | ||||
Forrás: NFM |