Ha a felügyeleti szolgáltatói szerződés azért szűnik meg, mert az üzemeltető nem fizette meg a felügyeleti szolgáltatási díjat, a blokkolás feloldásához nem elég befizetni a díjtartozást, hanem új felügyeleti szolgáltatási szerződést kell kötni a Magyar Postával.
Az automata blokkolt állapotban nem alkalmas üzemszerű használatra, értékesítésre. Működő AFE nélkül tilos automatát üzemeltetni. Ha a blokkolás után az üzemeltető AFE nélkül próbálja üzemeltetni az automatát, a természetes személy üzemeltető 500 ezer forintig, a nem természetes személy üzemeltető egymillió forintig terjedő mulasztási bírságra számíthat.
A NAV-nak nincs mérlegelési lehetősége, és nem is vizsgálhatja a szolgáltatói szerződés megszüntetésének jogszerűségét. Ez azt jelenti, hogy a blokkolást el kell végeznie, ha a Magyar Posta megszünteti a felügyeleti szolgáltatást - idézi az adóhivatal közleményét az MTI.
Tavaly július óta csak olyan étel- és italautomaták üzemeltethetőek, amelyeket felszereltek automata felügyeleti egységgel, amelyen keresztül a NAV nyomon követheti az automaták forgalmát. Az AFE beszereléséről, működtetéséről és összekötéséről az adóhivatal informatikai rendszerével a Magyar Posta gondoskodik felügyeleti szolgáltatóként.
Az étel- és italautomaták piacán bevezetett új rendszer az online pénztárgépekhez és az elektronikus közúti árufuvarozási ellenőrzési rendszerhez hasonlóan az adóbevételek növelését, a gazdaság fehérítését szolgálja.