Oroszország legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, a Magnit ezer kamionból álló járműflottát és azt kiszolgáló infrastruktúrát hoz létre Kelet-Magyarországon - írja a Népszabadság. A magyar fuvarozók nem örülnek és azt kérdezik: az ő érdekeiket ki védi meg?

Vereczkey Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) elnöke szerint az országban nagyon nagy a baj, s továbbra is kérdés, hogy a keleti nyitás politikájában a magyar fuvarozók érdekeinek megvédése vajon nem szempont-e
A Magnit mintegy ezerötszáz új munkahelyet kíván létesíteni hazánkban, hogy a nálunk és az Európai Unió más országaiban vásárolt élelmiszer-ipari termékeit eljuttassa oroszországi üzleteibe. A magyarországi fuvarozók szerint ugyanakkor az orosz belépő térnyerése újabb piacvesztést okoz számukra, ami miatt megszűnhet további több ezer magyarországi állás.

Amint arról beszámoltunk, a tervek szerint a Magnit az itt, illetve más európai uniós országokban vásárolt élelmiszer-ipari termékeit juttatja majd el oroszországi üzlethálózatába. A cég tavaly és idén összesen 12 millió euró értékben vásárolt Magyarországon, alapvetően húskészítményeket, konzerveket, friss zöldséget és gyümölcsöt, valamint tokaji bort és pezsgőt - ismertette Szijjártó Péter a beruházás bejelentésekor. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és az orosz cég stratégiai együttműködési megállapodást kötött. Ennek értelmében a Magnit mindent megtesz, hogy a lehető legtöbb munkahelyet hozza létre Magyarországon, és a lehető legtöbb céget alkalmazza alvállalkozóként. A HITA pedig vállalta, hogy a jogszabályi keretek között a lehető legtöbb támogatást adja a cég beruházásához, itteni tevékenységéhez. A Szergej Galickij multimilliárdos érdekeltségi körébe tartozó lánc az Aldi-Lidl-vonal oroszországi képviselőjének tekinthető, árukínálata szűk, forgalma viszont visszafogott árainak köszönhetően hatalmas. A cég a tavalyihoz hasonló 10,6 százalékos profitrátát vár 2013-ra is, ez a tőzsdén szereplő kiskereskedelmi vállalatok körében is kiemelkedően magasnak számít.