A lap szerint ugyanakkor a több tízezer panasznak vélhetően kis hányada jut el a Pénzügyi Békéltető Testülethez, ráadásul ott is pontosan meghatározott, hogy milyen esetekben és hogyan lehet beadványt benyújtani.

A lapnak adott válaszok alapján a Budapest Banknál az ügyfelek néhány százaléka élt a panasztétel lehetőségével, az Unicredit Banknál mintegy öt százalék, az OTP Banknál 1-2 százalék, a CIB csoportnál pedig mintegy 3 százalék volt a panasszal élő ügyfelek száma eddig.

A pénzintézetek beszámolói szerint az ügyfelek jelentős hányada általános, nem értelmezhető ok miatt emelt kifogást, továbbá jelentős azoknak az aránya is, akik csak a részletes levezetést kérve fordultak bankjukhoz.

Az ügyfelek döntő többségénél pedig már lejárt, vagy hamarosan lejár a panasztételre rendelkezésre álló harmincnapos határidő.