Az MNB-hez 110 írásbeli panaszbeadvány érkezett áprilisban. A Pénzügyi Békéltető Testületnél jelenleg 137 eljárás van folyamatban, egy ügyben már egyezség is született az ügyfél és a pénzügyi szolgáltató között az elszámolás teljesítéséről - idézte fel Fülöp Zsuzsanna.
Emlékeztetett arra is, hogy először mindenkinek a saját pénzügyi intézményéhez kell írásban benyújtania panaszát az elszámolási értesítő kézhezvételétől számított 30 napon belül. Ha nem kap választ, vagy azzal nem elégedett, akkor van lehetőség a Pénzügyi Békéltető Testülethez fordulni.
Ha valakinek az elszámolási értesítő értelmezéséhez van szüksége segítségre, akkor a 11 megyeszékhelyen működő pénzügyi tanácsadó irodahálózathoz, vagy helyben működő civil szervezetekhez fordulhat, amelyek elérhetősége az MNB honlapján megtalálható az elszámolási és forintosítási információk címszó alatt - hívta fel a figyelmet felügyeleti szóvivőhelyettes.
Az MNB ügyfélszolgálata is várja az érdeklőket telefonon, e-mailben, postai úton, vagy a fővárosban személyesen, illetve a bank honlapján is megtalálhatók fontos információk - tette hozzá.