Ma még mindig nem elegen kötnek utasbiztosítást, sokan nem érzik a veszélyt és felelőtlenül, biztosítás nélkül indulnak útnak. De nem elég csak úgy, véletlenszerűen biztosítást kötni... Tudni kell azt is, hogy amerre megyünk, ott milyen veszély leselkedhet ránk - hívja fel a figyelmet a QBE közleménye. Ki gondolná például, hogy a körutazások során a naponta más-más városban megszállás esetén az alapbiztosítás nem terjed ki az éjszakára a lezárt buszban hagyott poggyászra, még akkor sem, ha a busz zárt parkolóban, bekamerázott területen van? - mondta dr. Horváth Péter a QBE utasbiztosítási igazgatója. Nem ritka a buszokról történő lopás nappal sem, miközben az utazó éppen a város nevezetességeiben gyönyörködik. A biztosítás ilyenkor is csak a nem látható, zárható helyekről történt lopásokból eredő károkra nyújt fedezetet.
Ha pedig pórul jártunk és biztosításunk is volt, akkor igyekezzünk korrekt kártételeket bevallani. Egy ellopott bőrönd esetében ne írjunk fel annyi ruhát, műszaki eszközt a hiányaink közé, amennyi minimum 2-3 bőröndben férne el - hívja fel a figyelmet az egyik legtöbbször előforduló csalási kísérletre is az igazgató.
Szintén gyakori, hogy drága cipők, márkás műszaki cikkek lopását jelentik be az utasok. Ezekben az esetekben számlával is igazolják, hogy milyen drága eszközöket veszítettek el. A probléma akkor kezdődik - folytatta Horváth - amikor néhány hónap múlva a leadott számlájukat kérik vissza az ellopott készülék, cipő garanciájának érvényesítéséhez...
A biztosítás nem szerencsejáték - mondja Horváth Péter - azaz ne véletlenszerűen válasszunk a lehetőségek köréből. Más tartalmút kössünk, ha az Északi sarkra, ha Dél-Európába, vagy ha mondjuk Dél-Afrikába utazunk. Valószínűleg a "gatyája is ráment volna" a gyógyítás költségeire annak, akinek ujját egy pretoriai hotelben kígyó marta meg. Az okosan kiválasztott és megkötött biztosítás alapján a QBE fizette a hosszan tartó kórházi kezelés költségeit. A maradandó egészségkárosodás miatt - fejezte be a biztosító igazgatója - mivel a megmart ujjat amputálni kellett, az utas további rokkantsági térítésre is jogosult.