Bár az induláskor még 2017 vége volt a céldátum, amire a 3-as metró felújításának a végét ígérték, majd jött 2020, most pedig már annak is örülne a főváros és az állam, ha 2023-ra végeznek a munkálatokkal - számol be a Magyar Narancs.
A felújítás során először az északi szakaszon kezdődtek a lezárások - itt elvileg már karácsonykor próbaüzemet tartanának, ám a lap információi ez is csúszni fog, mivel több olyan javítási feladatot is meg kell oldani, ami az eredeti ütemtervben nem szerepelt.
További gondokat okozhat, hogy bár a szerződés szerint a menet közben kiderülő hibák javítása a vállalkozó kockázata, de a fővárosnál tartanak attól, hogy többletköltség egy részét a tendergyőztes Strabag megpróbálja az önkormányzatra terhelni. Erre pedig nincs tartaléka a fővárosnak.
A többi szakasznál sincs minden rendben, a délinél például a befutó felújítási ajánlatok mind jelentősen meghaladják a becsült összeget. Ezért új tendert írtak ki, ám így kérdéses, hogy sikerül-e az eredeti ütemtervet tartva, júliusig aláírni a szerződéseket. Ez már csak az uniós pénzek miatt is fontos, ám ez esetben gondot jelentene, hogy a felmerülő többletköltséget - ami elérheti a 30-40 milliárd forintot - Budapestnek kellene állnia, amire nincs kerete.
A következő lépés a középső szakasz elkészítése lenne, de a Magyar Narancs információi szerint nem sietnek annyira a fővárosnál, mivel ha egyszerre zajlanának a felújítások arra sem elég busz nem lenne, sem elég sofőr. (Kiakadt a BKV: ez felháborító és veszélyes!)