A MÁV-csoport már a tavalyi tervezés során kalkulált az áram- és üzemanyagköltségei növekedésével, a tényadatok azonban a prognózisnál drasztikusabb emelkedést mutatnak. A VG.hu úgy tudja, hogy a személyszállító leányvállalat, a MÁV-Start Zrt. első féléves tényleges energiaköltsége közel a négyszerese volt az egy évvel korábbinak.
A vasúttársaság gondjait tetézik a járványhelyzet mérséklődő, de mindmáig érezhető hatásai a bevételekben és a védekezési ráfordításokban, vagy az elhúzódó háború miatt gyarapodó kamatterhek is.
A lap információja szerint akár már az ősz elején finanszírozhatatlanná válhat a vasúttársaság működése. A cégcsoport a szakminisztérium közbenjárását kéri az idén és jövőre összesen akár 200 milliárd forintnyi többletforrás előteremtéséhez.
További bizonytalanságot hoz a rendszerbe a mozdonyvezetők sztrájkkezdeményezése, a szakszervezet a tavalyi infláció hatásait ellentételező béremelést próbál kikényszeríteni.