Nagyjából kétszázmillió forint készpénzzel és 400 millió forint lehívható hitelkerettel, 38 fővel indult hétfőn a hiper.hu, a HD group Kft. (marketing kommunikációs cég) és a Ringier Kiadó Kft. közös vállalkozása, amely mindkét fél szerint elsősorban kiskereskedelmi szolgáltatás kíván lenni, azzal nem titkolt szándékkal, hogy a gyártók promóciós igényeit is kiszolgálná.
A hiper.hu (a működtető a Full Market Hungary Zrt., a Ringier és a HD közös cége) termékkínálata egyelőre karcsú a hipermarket elnevezéshez képest, jelenleg alig több mint ezer árucikket forgalmaz, ám Urbán Zsolt a HD és a Full Market vezetője szerint a cikkelemet 10 ezerre kívánják bővíteni. (Friss áru nem lesz, elsősorban tartós fogyasztási cikkeket kínálnak, később műszaki- és iparcikkekkel is bővülnek.) A HD-nek komoly múltja van az eladáshelyi kommunikációban, így jó kapcsolatokat ápol a márkagyártókkal, vélhetően innen ered a támogatás a készletekhez. Most egy 1500 négyzetméteres raktárból szállítanak Budapestre és az agglomerációba, augusztus végén viszont egy 3200 négyzetméteres 13. kerületi helyiségbe költöznek.
Mind a Ringier, mind a HD úgy véli, eddig nem volt a piacon olyan vállalkozás, amelyik képes gyorsan és összehangoltan összekötni a vásárlói igényeket a márkakommunikációval. Nyilvánvalóan lesz még ilyen társaság a piacon. A nemzetközi láncok online kiskereskedelmi indulásának kérdését viszont igyekeztek kikerülni a cégvezetők, illetve azzal pontosítottak, hogy a hiper.hu az indulás után nagyjából egy hipermarket éves forgalmával számol. (Egy 5-6 ezer négyzetméteres hipermarket havi forgalma a gyengébb hónapokban is az egymilliárdot közelíti, az erősebbekben átlépi. Ahhoz, hogy a hiper.hu valóban versenyképes legyen egy ilyen áruházzal, a logisztikára és a készletfinanszírozásra kevésnek tűnik a 600 milliós készpénz-puffer. Kérdés persze milyen fizetési határidőkre szerződnek.)