A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 64 szolgáltatót bírságolt meg tavaly, összesen 132 alkalommal, úgy, hogy 52 esetben ismételt jogsértést állapított meg - ismerteti a hatóság adatait a Világgazdaság. Az utóbbi bő félszáz esetben a szolgáltató vezető tisztségviselőjét is megbüntették.
A bírságok összértéke 464,7 millió forint volt, ami kicsit több mint fele a 2015-ben kiszabott büntetéseknek. A legtöbb panasz az általános szerződési feltételek módosítása, a hibabejelentések kezelése, a késedelmes hibajavítás, valamint az előfizetői szerződésekhez és ezek megszűnéséhez kapcsolódóan érkezik.
Az elmúlt évben nőtt a minőséggel kapcsolatos bejelentések aránya és még mindig sok a gond az internetszolgáltatás színvonalával. A legtöbb panasz a mobilszolgáltatással kapcsolatban érkezik, miközben az internet-hozzáférés elterjedésével arányban nő az ezzel kapcsolatos gondok száma.