Egyre többen használnak téli abroncsokat. Ezt abból is lehet látni, hogy idén korábban indult az átszerelési szezon, vagyis valószínűleg az emberek kezdenek odafigyelni, és gondosabbak kezdenek lenni. Egyre kevesebben lesznek talán azok az autósok, akik nem cserélik át a téli gumit - mondta el tapasztalatait a Vredestein szakértője.
A gumiabroncsoknál nagy a választék, de fontos, hogy használt gumiabroncsot - főleg téliben - semmiképpen ne vásároljanak. Egy olcsóbb gumiabroncs-garnitúrát is már viszonylag alacsony áron meg lehet vásárolni - tette hozzá Mikolai Béla.
A gumiabroncs megválasztásakor az első és legfontosabb szempontnak az autó értékének kell lennie. Ma egy középkategóriás autóra - ami 3-5 millió forint értékű - ha vigyázni akar rá az ember, nem kellene sajnálni a megfelelő kategóriájú gumiabroncs megvásárlását.
Négyévszakos abroncsot azoknak érdemes vásárolniuk, akik nagyrészt városban autóznak, a tisztított utakon, nem tervezik, hogy hegyvidéken autóznak, és éves futás tekintetében maximum 15 ezer kilométert utaznak autóval. Ilyenkor érdemes négy évszakos abroncsot is vásárolhatunk. De azt le kell szögezni, hogy egy négy évszakos abroncs nem tudja ugyanazokat a tulajdonságokat nyújtani, mint egy téli abroncs. Vidéken, mély hóban való közlekedésre nem olyan alkalmasak, mint egy téli gumiabroncs.
Arra a kérdésre, hogy meddig használhatjuk a gumiabroncsokat, Mikolai azt válaszolta: a gumiabroncsokon található kopásjelzőket kell megnézni, és a - hatályos jogszabályok szerinti mintázatmélység - 1,6 milliméter. Ez meg van jelölve az abroncsokon is, és ezt a hatóság ellenőrizheti is.
A gyártók ugyanakkor azt mondják, hogy egy téli abroncs mintázatmélysége - ami még működőképessé teszi az abroncsot - 3,5-4 milliméter körül kell lennie. Ez is meg van jelölve az abroncsokon, erre is van külön egy kopásjelző. Ezt egy száz forintos érmével is könnyen le lehet ellenőrizni: ha az érme fényes széle eltűnik a barázdában, akkor az abroncs még megfelelő, de ha már kilátszik, akkor érdemes lecserélni.
Nem csak bokáig érő hóban, hanem sima, hideg aszfalt úton is sokat romlanak a nyári gumik fékezési és irányíthatósági mutatói. A tesztek szerint jelentős, 5-6, de adott esetben akár 8 méteres különbség is lehetnek egy vészfékezésnél - hívta fel a figyelmet a Vredestein szakértője.