A magyar kormány elindította Európa legnagyobb, ipari parkok fejlesztésével foglalkozó beruházássorozatát. Ennek két zászlóshajója az 5 milliárd forintos - 75 százalékban piaci hitelből megvalósított - pátyi és a 17 milliárd forintos hatvani beruházás. Mindkét fejlesztés állami fedezetű, de piaci alapú.
Ám ez csak a kezdet, mert megindulnak azok a projektek, amelyek lefedik ipari parkokkal egész Magyarországot. A Modern városok programban 13 megyei jogú városban összesen 44 milliárd forint értekben építenek majd ipari parkokat.
Orbán Viktor nem híve az állam jelentős gazdasági szerepvállalásának, "jobban bízunk a vállalkozókban, a befektetőkben, mint a saját bürokratáinkban", de az állami iparipark-fejlesztési program meghirdetése nélkül elmaradnának a beruházók. Az iparipark-program jelentősége, hogy enyhíti az ország különböző részei közötti fejlettségi különbségeket is.
Szavai szerint 2020-ig 150-200 milliárd forintot fordítanak az iparipark-hálózat kiépítésére, a létrejövő létesítmények pedig a legkomolyabb igényeket támasztó cégek ingerküszöbét is megütik majd.
A kormányfő szerint a kontinens "szívében" lévő Magyarországot "a Jóisten is arra teremtette", hogy kiemelkedő teljesítményt nyújtson a logisztikai iparban.
Magyarországnak, a nemzetgazdaságának és a logisztikai iparágnak is az az érdeke, hogy Európa belső határai nyitottak legyenek, a külső határok pedig védettek és zártak - számolt be a kormányfő szavairól az MTI.
A pátyi beruházásról elmondta: az új csarnok első körben 160 embernek ad munkát. Abban bízom, hogy a Kühne + Nagel mostani beruházása is kapcsolódik egy új fejezet megnyitásához a magyar gazdaság történetében - zárta szavait Orbán Viktor.
A nemzeti ipari parki program tavaly vette kezdetét a pátyi beruházással, amikor lerakták a világ egyik vezető szállítmányozó és logisztikai vállalata, a Kühne + Nagel regionális autóalkatrész-elosztó központjának alapkövét. A több mint 23 ezer négyzetméteres beruházás kivitelezését az Inpark márkanév alatt tevékenykedő, állami tulajdonú Nemzeti Ipari Park Üzemeltető és Fejlesztő Zrt. végezte.
Címlapkép: MTI Fotó: Szigetváry Zsolt