A kutatás szerint az árversenytől félnek a leginkább a vállalatok, hiszen a piac telítettsége, a netes kereskedelem előretörése, a magas bekerülési költségek, illetve az egyes szektorokat érintő szabályozási változások mind-mind befolyásolják a konkurencia árképzését. Ez egyébként jelentős változás az előző évhez képest, amikor ez a tényező csak a negyedik helyen szerepelt a kockázati listán.
A második helyre a költségcsökkentési és nyereségességi elvárásokat sorolták a cégvezetők. Ennek oka, hogy az elmúlt öt évben már szinte minden ilyen irányú lépést megtettek, így mára már komoly kihívássá vált, hogy hogyan tudnak további racionalizálást végrehajtani a termékeik és szolgáltatásaik minőségének megőrzése mellett. Az E&Y ugyanakkor megjegyzi, hogy az akadályt sikerrel leküzdő vállalatok azonban komoly haszonra tehetnek szert: a költségek 1 százalékos csökkentésének és az árbevétel 10 százalékos növelésének az eredményre gyakorolt hatása megegyezik.
A képzeletbeli dobogó legalsó fokára a piaci kockázatok fértek fel: ezek közé tartozik a feltörekvő piacok felemelkedéséből adódó növekvő kockázat, a magas olajár, valamint a pénzpiacok volatilitása - mutat rá a tanulmány. A következő kihívást a makrogazdasági kockázatok jelentik, míg az ötödik helyre a megfelelő szaktudás hiányát sorolták. Ezt követi a kormányzatok növekvő szerepe az üzleti világban; a szabályozói környezetnek való megfelelés; a hitelválság hatása; az új technológiák; valamint a politikai válságok.
Mit lehet tenni?
A megkérdezett vállalatvezetők egyértelműen az innovációban látják a legtöbb lehetőséget napjainkban. Ez különösen igaz a feltörekvő országokra, ahol a cégek négyszer annyit fordítanak kutatás-fejlesztésre ezeken a piacokon, mint a fejlett országokban. Ehhez kapcsolódóan a lehetőségeket felsoroló lista második helyén épp a feltörekvő országokban tapasztalható keresletbővülés áll. Harmadik helyen pedig a termelékenység javítását célzó befektetések végeztek. Ezt követik az új marketing csatornákban, a stratégiavégrehajtásban, az IT-befektetésekben, a befektetői kapcsolatokban, a vállalati felelősségvállalásban, a fenntartható fejlődésben, valamint a globális céges funkciók optimalizálásban rejlő lehetőségek.