Az Euronics webáruházának részesedése tavaly már meghaladta a teljes céges forgalom 20 százalékát - írja az MTI.
A vállalat kiemelte, hogy kihívásokkal teli üzleti évben sikerült növekedési pályán maradnia, noha a koronavírus-járvány okozta korlátozások és a megváltozott fogyasztói szokások miatt az áruházaiba betérők száma 10 százalékkal csökkent tavaly az előző évhez képest.
A közleményben Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a tavalyi eredményeket nem tudták volna elérni a 2018-ban elindított szervezeti megújulás és modernizációs folyamat nélkül. A koronavírus okozta válsághelyzet kezelésében nagy segítséget nyújtott, hogy az online értékesítés fokozott térnyerése nem érte felkészületlenül a vállalatot - fejtette ki.
Az Euronics idén sem számít könnyű időszakra. Azt írták, a világjárvány következtében a gyártási és logisztikai kapacitások világszinten csökkentek, a kereskedők beszállítói még nem minden kategóriában tudták utolérni a fogyasztói igényeket. Az Amerikai Egyesült Államok és Kína között zajló gazdasági viszály rengeteg termékkategóriában drágulást hozhat, emellett a jótállással, garanciával kapcsolatos hazai törvényi változásokra is reagálnia kell a kereskedőknek, az Európai Unió új energiabesorolási rendszere mellett.
A vállalat a tervek szerint idén tovább fejleszti webáruházát, valamint tovább optimalizálja tavaly központosított logisztikai rendszerét.