A GVH gyanúja szerint a vállalkozás a vásárlási folyamat során rejtett költségekkel befolyásolta a fogyasztókat. Az eljárás során a versenyhatóság arra jutott, hogy az Eventim az online jegyvásárlások során úgynevezett csepegtető árazási technikát alkalmazott.
Ez azt jelenti, hogy egyes díjelemekről, mint a kezelési és szállítási költség, valamint az átvételi díj, hiányosan vagy nem kellő időben, a jegyek kosárba tétele után tájékoztatta a vásárlókat.
A GVH közleménye szerint a csepegtetve megjelenő illetve csupán a fizetési folyamat végén feltűnő, rejtett költségek az online kereskedelmi platformokon sötét mintázatoknak minősülnek, mivel a fogyasztó számára a váratlan többletdíjak megléte csak azután tűnik fel, hogy a vásárlási folyamatra értékes időt és energiát fordított.
Az Eventim az eljárás során együttműködött a Versenyhivatallal, így a jogsértést is elismerte és a jogorvoslati jogáról is lemondott, ezzel együtt pedig vállalat, hogy kompentzációt fizet a jogsértéssel érintett fogyasztóknak.
Így akik 2022. január 1. és 2023. február 2. között vásároltak a vállalattól, azoknak egyénenként 700 forintos összeget fizet ki az Eventim.
Az az összeg megegyezik azzal az felszámított rejtett költség összegével, melyet a kérdéses időszakban a portál felszámolt. A kompenzáció összesen közel 80-120 ezer fogyasztót érinthet a Versenyhivatal szerint, a teljes értéke pedig több mint 70 millió forint lehet.
A Versenyhivatal felhívta az érintettek figyelmét arra, hogy csak akkor tudja a fogyasztók kifizetni a kompenzációt, ha ők a vállalat e-mailes megkeresésére válaszolnak.
Az Eventim a kompenzáción túl azt is vállalta, hogy a jövőben egyetlen szolgáltatási díjat szab majd ki, melynek felszámolásáról a vásárlás megfelelő időszakában értesíti a vásárlókat.