Vasárnap, azaz március 31-én lépett hatályba az a jogszabályváltozás, ami jelentősen egyszerűbbé teszi a pénzügyi intézményeknek, hogy online-hiteltermékeket vezessenek be Magyarországon - hívta fel a figyelmet az EY.
A piacon várhatóan egyre nagyobb számban fordulnak majd elő olyan konstrukciók, amelyekkel gyakorlatilag bárhonnan és bármikor igényelhetünk személyi kölcsönt. A szerződéskötési folyamat változása miatt ráadásul már a kérelem beküldése után rövid időn belül megérkezhet számlánkra a kért összeg, különös tekintettel a júliustól induló azonnali átutalási rendszer által lehetővé váló szolgáltatásokra.
A szektor szereplői számára heteken belül megnyílik az út az innovatív termékek egyszerűsített piaci bevezetése előtt. A versenyelőny megszerzéséhez olyan szolgáltatást kell kialakítaniuk az intézményeknek, amely egyben ügyfél- és felhasználóbarát, ugyanakkor a gyakorlatban is biztosítja a megfelelő informatikai infrastruktúrát, kockázatkezelési rendszereket, adatkezelési és védelmi protokollokat. Ezek gyors, hatékony és integrált implementációjához sok esetben nem elegendőek a pénzügyi intézményeken belüli erőforrások, így külső szakértőt is érdemes bevonni a folyamatba - mondta Csonga Péter, az EY tanácsadója.
További könnyítés, hogy a jogszabályok 2019 elejétől sok esetben már nem követelik meg az ügyfél-azonosításnál a valós idejű videókapcsolatot. Ez egyrészt jelentős javulást eredményezhet az ügyfélélmény terén, másrészt tovább támogathatja a banki nyitvatartási időn kívüli szolgáltatások elterjedését.