A múlt év utolsó negyedében - amint arról korábban beszámoltunk - látványosan nőtt a használtautó-import. A felpörgést egyrészt az magyarázta, hogy 2011 július 22-étől a vevők számára előnyösen változott a regisztrációs adó kiszámításához alkalmazott avultatási táblázat, azaz csökkent a közteher. Az is közrejátszott, hogy 2012-re eredetileg a regadó jelentős növekedése volt várható a legtöbb kategóriában.

2011 egészében a DataHouse adatai szerint 31,3 ezer "second hand" autót helyeztek forgalomba - ez az 2009-2010-es évek átlagának közel duplája -, szemben a 45,1 ezer darabos újautó-regisztrációval. Tavaly így 6 új autóra 4 használt jutott, míg 2010-ben 7:3, 2009-ben pedig (nagyobb újautó-piac mellett) 8:2 volt ez az arány.

Amint az az alábbi táblázatokból kiderül, a magánvevők igényei által meghatározott használtimport márka- és modellrangsora eltér a céges és flottavásárlók dominálta újautó-piaci erősorrendtől. A leginkább szembetűnő differencia a német presztízsmárka-trió erőteljes jelenléte a használt-toplistákon.

Használtimport márkatoplista, 2011
HelyezésMárkaDarabszámPiacrész.
1Volkswagen376012,01%
2BMW362011,56%
3Opel360911,53%
4Ford30399,71%
5Mercedes26838,57%
6Audi19696,29%
7Renault18655,96%
8Fiat11723,74%
9Toyota11493,67%
10Peugeot8632,76%
Forrás: Napi Gazdaság Online, DataHouse

Újautó-piaci márkatoplista, 2011
HelyezésMárkaDarabszámPiacrész.
1Opel532711,81%
2Ford495310,98%
3Volkswagen486510,79%
4Skoda458610,17%
5Renault37048,21%
6Toyota24225,37%
7Suzuki15983,54%
8Peugeot15863,52%
9Nissan14353,18%
10Hyundai13342,96%
Forrás: Napi Gazdaság Online, DataHouse

Használtimport modelltoplista, 2011
HelyezésModellDarabszám
1.BMW 3-as1886
2.VW Golf1145
3.VW Passat1043
4.BMW 5-ös790
5.Opel Corsa790
6.Audi A4738
7.Mercedes E-osztály733
8.Opel Astra H645
9.Ford Focus632
10.Ford Mondeo619
Forrás: Napi Gazdaság Online, DataHouse

A legnépszerűbb modellek mellett érdemes egy pillantást vetni a nem is olyan rég még lesajnáltnak számító, a rajongók körében viszont reneszánszukat élő, szocialista gyártmányok importjára is. Az adatokból kiderül, hogy a magyar gyártású Puli miniautóból, Skoda 105-ösből, Lada 2107-esből (kockaladából) egy-egy darab érkezett az országba, Zaporozsecből, Moszkvicsból, Lada Szamarából, Skoda Rapidból és Wartburgból kettő-kettő, Trabant 601-esből, Skoda 120-asból három-három, Volga M21-esből négy, GAZ-ból öt, Lada 2101-esből (azaz a kereklámpás Zsiguliból) és Nivából hét-hét, különböző típusú UAZ-okból pedig tizenkettő.