Az év első hét hónapjában 39,1 ezer új autóra került rendszám Magyarországon, ami 21,5 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit - derül ki a Carinfo.hu adataiból. (A statisztika arról nem szól, hogy ebből a mennyiségből hány autót visznek végül külföldre.)
A héthavi listát a cégautó- és flottavásárlók piaci dominanciájának köszönhetően az Opel-Skoda-Ford-VW négyesfogat vezeti, miközben a magánvevők által kedvelt Suzuki az 5., a Dacia pedig a 6. helyre futott be. (Urbán László, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese korábban azt mondta a Napi.hu-nak, hogy az első negyedévben úgy állt az 5. helyen a Suzuki, hogy a magánvevők között az első helyen végzett.) Az Opel-eladások messze a piaci átlag felett, több mint 60 százalékkal nőttek, a Renault viszont az egy évvel korábbinál kevesebb autót adott el.
A legnépszerűbb modellnek a Skoda Octavia számít, majd az Opel Astra, Ford Focus és a Dacia Duster következik.
Márka | Darabszám | Vált. (év/év) | Piacrész. |
Opel | 5471 | 62,1% | 14,0% |
Skoda | 4061 | 12,5% | 10,4% |
Ford | 3951 | 26,6% | 10,1% |
VW | 3525 | 14,4% | 9,0% |
Suzuki | 2876 | 35,7% | 7,4% |
Dacia | 2173 | 23,3% | 5,6% |
Toyota | 1854 | 24,0% | 4,7% |
Nissan | 1573 | 10,8% | 4,0% |
Renault | 1466 | -7,0% | 3,7% |
Kia | 1441 | 33,1% | 3,7% |
Forrás: Carinfo.hu |
Az egyes kategóriákat tekintve tovább nőtt - hajszállal 19 százalék fölé - a hobbiterepjárók (SUV-k) piacrészesedése (itt a Dacia Duster viszi a prímet), de az alsó középkategória súlya is emelkedett, 35,4 százalékra. Népszerűbbé váltak az egyterűek is, a felső középkategória és a kisautók rovására.