Az év első hét hónapjában 39,1 ezer új autóra került rendszám Magyarországon, ami 21,5 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit - derül ki a Carinfo.hu adataiból. (A statisztika arról nem szól, hogy ebből a mennyiségből hány autót visznek végül külföldre.)

A héthavi listát a cégautó- és flottavásárlók piaci dominanciájának köszönhetően az Opel-Skoda-Ford-VW négyesfogat vezeti, miközben a magánvevők által kedvelt Suzuki az 5., a Dacia pedig a 6. helyre futott be. (Urbán László, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese korábban azt mondta a Napi.hu-nak, hogy az első negyedévben úgy állt az 5. helyen a Suzuki, hogy a magánvevők között az első helyen végzett.) Az Opel-eladások messze a piaci átlag felett, több mint 60 százalékkal nőttek, a Renault viszont az egy évvel korábbinál kevesebb autót adott el.

A legnépszerűbb modellnek a Skoda Octavia számít, majd az Opel Astra, Ford Focus és a Dacia Duster következik.

Héthavi adatok a magyar újautópiacról
MárkaDarabszámVált. (év/év)Piacrész.
Opel547162,1%14,0%
Skoda406112,5%10,4%
Ford395126,6%10,1%
VW352514,4%9,0%
Suzuki287635,7%7,4%
Dacia217323,3%5,6%
Toyota185424,0%4,7%
Nissan157310,8%4,0%
Renault1466-7,0%3,7%
Kia144133,1%3,7%
Forrás: Carinfo.hu

Az egyes kategóriákat tekintve tovább nőtt - hajszállal 19 százalék fölé - a hobbiterepjárók (SUV-k) piacrészesedése (itt a Dacia Duster viszi a prímet), de az alsó középkategória súlya is emelkedett, 35,4 százalékra. Népszerűbbé váltak az egyterűek is, a felső középkategória és a kisautók rovására.